۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
در دیدار یک دقیقه‌ای ماکرون و مادورو چه گذشت؟

در حالی که دولت فرانسه هنوز نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد، گزارش‌ها حاکی از دیدار کوتاه امانوئل مکرون با مادورو در حاشیه برگزاری نشست بین‌المللی سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: بر اساس تصاویری که از سوی دفتر ریاست جمهوری ونزوئلا منتشر شده، مکرون روز دوشنبه با مادورو در محل اجلاس شرم‌الشیخ دیدار کرد.

این دو حدود یک دقیقه و سی ثانیه با یکدیگر خوش و بش کردند و مکرون به مادورو گفت: «خوشحال می‌شوم اگر بتوانیم بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم، اگر بتوانیم کار دوجانبه مفید برای منطقه را آغاز کنیم.»

همچنین رئیس‌جمهور فرانسه به مادورو گفته است که در آینده با او تماس خواهد گرفت.

این در حالی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری بحث‌برانگیز سال ۲۰۱۸ در ونزوئلا، فرانسه و آمریکا انتخاب مجدد مادورو را به رسمیت نشناختند و خوان گوایدو، رهبر مخالفان را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا دانستند.»

در اوایل تیرماه، فرانسه خواستار بازگشت نفت تحریم‌شده ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی شده بود تا تاثیر افت صادرات انرژی روسیه بر جهش قیمت حامل‌های انرژی کاهش یابد.

این در حالی است که آمریکا صادرات نفت ایران و ونزوئلا را تحریم کرده و در سال‌های گذشته صادرات نفت هر دو کشور محدود به بازار چین بوده است.

بازار انرژی در اروپا اکنون متاثر از تهاجم روسیه به اوکراین است و به تازگی فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهوری آلمان به هموطنان خود در مورد آینده دشوار تحت تاثیر پیامدهای جنگ در اوکراین هشدار داده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار