۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
موضع تند آلمان علیه سپاه پاسداران

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پیام تصویری کم‌سابقه‌ای از ادامه فشارها علیه مقامات ایران و سپاه خبر داد.

فردای اقتصاد: اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران در روز گذشته و در ادامه روند هفته قبل، صعودی و مثبت دنبال شد.  شاخص کل با رشد  ۱۱،۷۴۰ واحد (معادل ۰.۸۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط بهتری داشت و با رشد ۱.۰۹ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد  به ۴،۳۹۴ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در بین نمادها پالایش، خگستر و حکشتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز شنبه حدود ۵۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حکشتی و فملی بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شاراک و شبندر داشتند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن : سند نیمی از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهر سازی منتقل شده است و برای ثبت سند ۵۰ درصد دیگر زمین‌های مازاد هم پیگیری‌ها ادامه دارد.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت پتروشیمی، بزرگ‌ترین صنعت کشور است، گفت: تولیدات صنعت پتروشیمی از ۵۲ میلیون تن از سال ۹۱-۹۲ به تولید ۹۴ میلیون تن در انتهای سال ۱۴۰۱ می‌رسد.

وزیر اقتصاد: چک الکترونیک یک محصول ارزشمند در نظام بانکی‌ است که هزینه مبادلات را کاهش می‌دهد. 

مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در سالن همایش سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: معرفی ابزار غیر مستقیم از سیاست های سازمان برای ترغیب به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بوده و در راستای این سیاست صندوق‌های مختلفی معرفی شده است./ حوزه مسکن در بازار سهام مغفول بوده است تنها اقدامات در این راستا پذیرش ۴۴ شرکت فعال در بازار مسکن و معامله مصالح ساختمانی بود اما با معرفی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات گام بزرگی برای پیوند میان بازار مسکن و سهام برداشته شده است.

مدیرعامل فرابورس: بازار مسکن به دلیل نقدشوندگی پایین و ساختار نداشتن محل سرمایه‌گذاری قشر خاص شده است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات نقدشوندگی و ناهمگونی در حوزه ملک را اصلاح می‌کند و سرمایه خرد را نیز پذیرا است. 

مدیر صندوق بازنشستگی: امکان دریافت اجاره در صندوق های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات وجود دارد و به صورت ۳ ماه یکبار پرداخت می‌شود.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه بانک مسکن درباره بلوکه‌کردن بخشی از سپرده به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات را ابطال کرد.

مرکز آمار ایران از کاهش ۳.۴ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

غلامرضا مصباحی مقدم، مسلم پیمانی، احسان دشتیانه و علی امامی میبدی به عنوان اعضای جدید شورای عالی بورس منصوب شدند.

رئیس سازمان بورس: از ابتدای کار تدوین لایحه بودجه سال آینده پیشنهادات بورسی مطرح و بندهای لازم نیز در نظر گرفته شده است. مجلس شورای اسلامی هم قول همکاری داده است و امیدواریم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بهتر از سال ۱۴۰۱ باشد. به گفته وی، در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نخواهیم داشت./در شورای عالی بورس مصوب شد تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تا پایان پاییز به حساب مشمولان واریز شود.

تعداد ۲۰۰ میلیون سهم شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیاتک معادل ۵ درصد سهام این شرکت، شنبه آینده (۲۸ آبان) با نماد معاملاتی "کیمیاتک" در بورس اوراق بهادار عرضه اولیه می‌شود.

شورای فقهی بانک‌ مرکزی در رابطه با معاملات فردایی ارز و سکه، انجام این دسته از معاملات را از نظر شورای فقهی، ممنوع و باطل و همچنین سود به دست آمده از این معاملات را از نظر شرعی حرام اعلام کرد.

وزیر صمت: کسی که خواستار واردات خودرو است حتما باید انتقال فناوری را انجام دهد، حال ممکن است برخی واردکننده ها که قبلا خودرو وارد می کردند امکان اجرای این شرط را نداشته باشند.

قیمت دلار با افت ۰.۳ درصدی به ۳۵۰۲۰ تومان رسید.

قیمت سکه امامی با ۰.۳ درصد افزایش به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

اوراق سکه بانک مرکزی در سومین روز معامله، با کاهش خریداران مواجه شد. به طوری که حجم خرید سکه توسط افراد حقیقی نسبت به دو روز نخست معاملات، یک هفتم شد و تنها معادل ۱۱۲ سکه در روز گذشته خریده شد.

صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک الکترونیک: در روزهای آینده ابزار جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارائه خواهد شد. جزئیات این ابزار را روزهای آینده اعلام می‌کنم./ فرایند آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی در حال طی شدن است و به محض آنکه به نتیجه رسیدم آنرا اعلام خواهیم کرد.

رئیس کانون صرافان: بالای ۸۰ درصد خریداران رزروکننده ارز از صراف‌ها از حضور و خرید ارز امتناع ورزیده‌اند.

مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نباید برای کنترل قیمت ارز صرفا به سمت پول‌پاشی در بازار حرکت کرد و بخشی از ذخائر خود را وارد بازار کرد./ نرخ ارز کنترل می‌شود./ افزایش نرخ دلار ارتباطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد.

صدر اعظم آلمان اعلام کرد هفته آینده از دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت خواهد کرد. «اولاف شولتس» در پیامی توییتری افزود: ما می‌خواهیم فشارها بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رهبران سیاسی ایران را افزایش دهیم.

دفتر ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین شنبه با رئیسی تلفنی رایزنی کرده است.

وزیر خارجه فرانسه: دو شهروند فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار