۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
چرا بیتکوین عقب نشست؟

بیت کوین امروز تا حوالی ۲۱ هزار دلار کاهش یافت و افتی بیش از ۸ درصد را ثبت کرد. این اتفاق درحالی افتاد که به نظر می‌رسد در بازار ارزهای دیجیتالی این گمان تقویت شده که دخالت‌های بانک مرکزی ایالات متحده ادامه دار خواهد بود.

فردای اقتصاد: بیت کوین امروز تا حوالی ۲۱ هزار دلار کاهش یافت و افتی بیش از ۸ درصد را ثبت کرد. این اتفاق درحالی افتاد که به نظر می‌رسد در بازار ارزهای دیجیتالی این گمان تقویت شده که دخالت‌های بانک مرکزی ایالات متحده ادامه دار خواهد بود.

در طی دو روز اخیر، افت قیمت بیت‌کوین و اتریوم، باعث از بین رفتن حدود ۵۰۰ میلیون دلار دارایی در بازار مشتقات شد.

در روز چهارشنبه گذشته فدرال رزرو  اعلام کرد که با وجود کاهش یافتن تورم در ماه جاری، روند افزایش نرخ بهره تا رسیدن به نرخ تورم هدف با جدیت دنبال خواهد شد. این موضوع محرکی برای افت قیمت بیت‌کوین بود.

همانطور که در گزارش روز سه شنبه ذکر کردیم، هنوز وضعیت اقتصاد کلان تهدیدی برای تمامی بازارها به شمار می‌رود. احتمال بالای افزایش نرخ بهره تا ۳.۵ درصد و بروز رکود اقتصادی ترس را در بازارها، به خصوص در بازار کریپتوکارنسی زنده نگه داشته است. تا چندی قبل، پیش‌بینی‌ها از تضعیف و ملایمتر شدن سیاست‌های انقباضی حاکی بودند اما درحال‌حاضر سخنان فدرال رزرو باعث شک و تردید در این پیش‌بینی شده و واکنش بازار رمزارزها را به دنبال داشته است.

باز هم پای یک قانون‌گذار در میان است

به نظر می‌رسد چند عامل در این ریزش قیمت بیت‌کوین موثر بودند.

روز پنجشنبه، مرجع مبارزه با پولشویی کره جنوبی، ۱۶ شرکت کریپتویی که در کره در حال فعالیت هستند را هدف قرار داد و مطرح کرد که این شرکت‌ها بدون تاییدیه قانونی در این کشور در حال کار هستند. در بیانیه‌ای، واحد اطلاعات مالی کره (KoFIU)، بخشی از کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC)، اعلام کرد که این شرکت‌ها بدون اینکه مجوزهای لازم را داشته باشند، رمزارزها را تبلیغ کرده و خدماتی را به کره‌ای‌ها ارائه کرده‌اند.

این درحالیست که پنج ماه پیش، کره جنوبی به نظر می‌رسید که در حال آغاز یک شروع تازه است که در آن نوآوری و سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو شکوفا می‌شود.  دو نامزد ریاست جمهوری، یون سوک-یو و لی جائه-میونگ، در حال رقابت برای متقاعد کردن رای دهندگان بودند و نه تنها از سیاست‌های محدودکننده رئیس‌جمهوری سابق انتقاد داشتند بلکه خود را دوستدار ارزهای دیجیتال معرفی می‌کردند.

یکی از دلایل رشد این سخت‌گیری‌ها مربوز به فاجعه لونا و استیبل کون ترا است.

در چند روز گذشته نیز استیبل کوین  HUSD پیوند خود را با یک دلار آمریکا از دست داد و تا ۹۲ سنت سقوط کرد. این موضوع، یکی دیگر از مسائلی بود که بر ترس موجود در بازار افزود.

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد

از دید تکنیکالی بیت کوین روند صعودی کوتاه مدت خود را به سمت پایین شکسته و اولین حمایت آن در حوالی ۲۱ هزار دلار قرار دارد. همچنین در تایم فریم روزانه نیز شاهد تشکیل الگوی سقف دوقلو هستیم که هدف قیمتی آن نیز با محدوده ۲۱ هزار دلار همپوشانی دارد. لذا از لحاظ تکنیکالی این حمایت محکتر گشته است.

از آنجایی که می‌توان گفت که روند صعودی در کوتاه مدت از دست رفته، بعد از این احتمالا شاهد روند رنج در بیت کوین باشیم.

در تایم فریم هفتگی، بیت کوین که بعد از مدت‌ها موفق شده بود در بالای میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی قرار گیرد با یک کندل قوی مجددا آن را به سمت پایین شکست. این موضوع برای این رمزارز چندان نشانه مطلوبی نیست.

با از دست رفتن محدوده ۲۳ هزار دلار، شرایط برای بیت کوین مجددا سخت شده است. اگر بیت کوین قادر به حفظ ۲۱ هزار دلار نباشد، احتمال افت آن تا حوالی ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

چرا بیتکوین عقب نشست؟
نمودار و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار