۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
خط و نشان برجامی نتانیاهو برای آمریکا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که تل‌آویو به توافق هسته‌ای احتمالی میان واشنگتن و تهران، تعهدی نخواهد داشت.

فردای اقتصاد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که تل‌آویو به توافق هسته‌ای احتمالی میان واشنگتن و تهران، تعهدی نخواهد داشت.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، مقامات این رژیم نسبت به توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو گفت که او شامگاه پنجشنبه ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مکررا تأکید کرده‌است که کشورش «به هیچ توافقی با ایران متعهد نخواهد بود» و افزوده است: «با توافق یا بدون توافق، ما به انجام تمام کارهای لازم برای دفاع از اسرائیل ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو مدعی شد: «بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند و تنها به این کشور اجازه می‌دهد تا به خاورمیانه و اطراف مرزهای اسرائیل پول ارسال کند.»

این اظهارات در بحبوحه نگرانی تل‌آویو مبنی بر نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق بیان شد که گفته می‌شود بر اساس آن ایران در ازای دسترسی به برخی از دارایی‌های مسدود شده یا سایر دارایی‌های اقتصادی خود، پیشرفت برنامه هسته‌ای خود را تنها متوقف می‌کند، اما آن را به عقب برنمی‌گرداند.

تماس بلینکن و نتانیاهو در حالی صورت گرفت که وزیر خارجه آمریکا در راه بازگشت از ریاض به واشنگتن بود. بلینکن در ریاض درباره احتمال عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل سخن گفته بود.

نتانیاهو روز یکشنبه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) گفت که او و بلینکن «درباره یک رشته موضوعات به طور گسترده صحبت کردند که مهم‌ترین آنها ایران بوده است.»

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه «من از وزیر خارجه آمریکا برای همکاری اطلاعاتی و نظامی میان ایالات متحده و اسرائیل قدردانی کردم»، افزود: «می‌خواهم به شما بگویم، و فقط من نیستم که این را می‌گویم، همکاری [میان اسرائیل و آمریکا] در بالاترین حد خود قرار دارد.»

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
زیر بار چیزی بیشتر از مقررات پادمانی نروید
خبر فوری؛ یک روزنامه مهم اسراییلی خبر داد: توافق هسته‌ای نزدیک است، تنها چند هفته دیگر
خشم شدید اسراییل از افزایش احتمال توافق هسته‌ای
حمله به ایران؛ موضوع دعوای شدید ترامپ و ژنرال بلندپایه
اکونومیست پاسخ داد: آیا توافق هسته‌ای جدید در راه است؟
آغاز روند تنش زدایی ایران و آمریکا؟
خبر مهم فارس و تسنیم از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار