۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
بی‌توجهی به اقتصاد فرهنگ در برنامه‌هفتم 

احمد راستینه هفشجانی: مسائل بخش فرهنگ در برنامه ۵ ساله رفع نمی‌شود

فردای‌اقتصاد: احمد راستینه هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه نقاط ضعف و قوت دارد به مشکلات بخش فرهنگ در این برنامه اشاره کرد. راستینه با ابراز تاسف از اینکه احکامی در حوزه فرهنگ که ناظر به حل برخی از مسائل کشور باشد نداریم به موضوع چابک‌سازی وزارت ورزش اشاره کردکه در برنامه هفتم دیده نشده‌ ‌است. به‌گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در دنیا تلاش می‌شود با چابک‌سازی وزارت ورزش، دو بعد ورزش قهرمانی و ورزش عمومی را تقویت کنند اما در برنامه هفتم ساختار چابکی برای ورزش حرفه‌ای کشور در بحث ایجاد باشگاه‌ها دیده نمی‌شود.
راستینه معتقد است که مسائل بخش فرهنگ در برنامه ۵ ساله رفع نمی‌شود زیرا این سند مهم مسئله محور نوشته نشده است و برنامه‌ای برای اعتلای فرهنگی ورزشکاران و بحث تقویت هویت ملی آنها در این سند دیده نمی‌شود.
او تاکید می‌کند که برنامه‌ای برای ارتقا سرانه ورزشی مناطق محروم و جهش نظام استعدادیابی وجود ندارد و درحالی که دنیا به صمت صنایع خلاق و نوآور به سمت تولیدات و محتوای دیجیتالی که رهاورد ارزی برای کشورشان دارد حرکت کرده‌اند اما در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد فرهنگ بی‌توجهی شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار