۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
دلایلی که باعث جذابیت دوباره بورس می‌شود

بورس تهران روز گذشته روند مثبت قدرتمندی را در پیش گرفت و توانست در واکنش به رشد دلار، بازدهی مناسبی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس طی روز جاری با افزایش ۲.۰۶ درصدی همراه شد و پس از بیش از ۵ ماه به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بازگشت. شاخص هم‌وزن نیز توانست ۱.۷۱ درصد بر ارتفاع خود بیفزاید تا شاهد روندی مثبت برای اکثریت گروه‌ها و صنایع باشیم. ارزش معاملات با ثبت عدد ۶۱۶۰ میلیارد تومانی در کنار ورود پول ۲۶۹ میلیارد تومانی نشان از روز پررونقی برای بازار سرمایه داشت.

در برنامه شمارش معکوس یکشنبه همراه با ساسان اله قلی، مدیرعامل سبدگردان سورنا، به بررسی آینده سرمایه‌گذاران در بورس با توجه به افزایش شتابان نرخ دلار پرداختیم.

از هفته گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، شاهد شعله‌ور شدن انتظارات تورمی هستیم و بازارها در رالی صعودی جدیدی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد این روزها بورس نیز روند صعود تورمی جدیدی را در پیش گرفته است و بازار سهام این روزها یکی از بهترین عملکردهای چند وقت اخیر خود را به ثبت رسانده و در فضای انتظارات تورمی و رشد نرخ دلار در بازار آزاد، رنگ سبزی را به سهامداران خود ارائه داده است، هرچند که درحال‌حاضر با سقف‌شکنی‌های پی در پی در بازارهای موازی، سهامداران بورس همچنان از تورم جا مانده و عقب هستند.

در این برنامه به بررسی روند صعودی جدید بورس تهران پرداختیم و به این سوال پاسخ داده شد که براساس روندهای تاریخی گذشته جاماندگی بورس از بازارهای موازی و تورم جبران خواهد شد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha