۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
ترکش‌های جنگ اوکراین و روسیه بر صادرات ماءالشعیر ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه به دلیل نوسانات نرخ ارز صادرات ماءالشعیر در هاله‌ای از ابهام است، گفت که شرکت‌ها به دنبال بازارهای صادراتی هستند که بتوانند مواد اولیه خود را از طریق تهاتر با این کشورها تامین کنند.

حمیدرضا کمال علوی اظهار کرد: در مورد صادرات به بازار روسیه هم اقداماتی در دست انجام بود، اما جنگ با اوکراین تا حدودی تمایل یه واردات را کم و به تلاش‌های ما ضربه زد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها بیشتر به تهاتر تمایل دارند، تصریح کرد: در اصل شرکت‌ها به دنبال بازارهای صادراتی هستند که بتوانند مواد اولیه خود را از طریق تهاتر با این کشورها تامین کنند. در حدود شش تا هفت سال پیش برخی کارخانه‌ها هر روز بارگیری داشتند، به ویژه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس.

کمال علوی با بیان اینکه درحال‌حاضر صادرات خیلی ضعیف شده و رقم خاص و قابل توجهی هم در زمینه صادرات نیست، تصریح کرد: همین که شرکت‌ها بتوانند مواد اولیه مورد نیاز برای تامین نیاز ماءالشعیر در داخل را تامین کنند جای شکر دارد.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران مشکلات تامین مواد اولیه بر این وضعیت تاثیرگذار است. اما موضوع دیگر این است که وقتی کشوری مثل ترکیه در کنار ایران بازارهای خوبی راه انداخته و بسیاری از تجار و بازرگانان راحت‌ترند که از این کشور نیاز خود را تامین کنند، رقابت دشوار است. به ویژه به این دلیل که آنها گواهی حلال هم دارند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها