۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزه کارآفرینی
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

کتاب‌ها بهترین دوستان ما هستند و این موضوع برای کارآفرینان که معمولا خود را تنها می‌یابند، بیش از دیگران صدق می کند.

فردای اقتصاد: کتاب‌ها راهی عالی برای بنیانگذاران مشتاق و تازه‌کار شرکت‌ها هستند تا از صاحبان موفق کسب‌وکارها درس بگیرند. در نظرسنجی‌ها معلوم شده است که بنیانگذاران شرکت‌های موفق، تئوری‌های کسب‌وکار و توصیه‌های مالی را از کتاب‌های حوزه کارآفرینی آموخته‌اند.

نشریه اینسایدر به بهانه آغاز سال نوی میلادی، نشریه اینسایدر از بنیانگذاران شرکت‌ها و موسسات خواست کتابی را که به همه کارآفرینان مشتاق یا تازه‌کاردر سال جدید پیشنهاد می‌کنند، معرفی کنند. همه چیز از مشاوره مالی گرفته تا تئوری‌های مختلف کسب‌وکار در صفحات این کتاب‌ها، بررسی شده است. بدین ترتیب، نشریه اینسایدر هفت مورد از بهترین کتاب‌هایی که برای آماده شدن برای سال جدید به عنوان یک بنیانگذار شرکت باید بخوانید را معرفی کرده است: 

۱- «چه کسی می‌گوید فیل‌ها نمی‌توانند برقصند» نوشته لوئیس گرستنر جونیور

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«چه کسی می‌گوید فیل‌ها نمی‌توانند برقصند» نوشته لوئیس وی. گرستنر جونیور، فعال حوزه کسب‌وکار است که بیشتر به خاطر دوران ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل آی‌بی‌ام از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ شناخته می‌شود. داستان او دوران حضورش در آی‌بی‌ام را شامل می‌شود، از جمله اینکه چگونه فرهنگ شرکت خود را تغییر داد و امور مالی شرکت را بهبود بخشید.

جینا لواری، ۳۱ ساله، صاحب یک گروه رستوران در هارتفورد، کانکتیکات، گفت: «این کتاب در مورد تئوری سازمانی است و اینکه چگونه آی‌بی‌ام شخصیت آنها را به عنوان یک شرکت تغییر داد. او گفت: « موضوع این کتاب در مورد فرهنگ، نحوه صحبت شرکت‌ها و بخش‌ها با یکدیگر و آنچه که واقعاً عملکرد درونی یک شرکت را می‌سازد، است.»

۲- «یک چیز» نوشته گری کلر

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«یک چیز» نوشته گری کلر، نویسنده و موسس شرکت املاک و مستغلات "کلر ویلیامز ریلتی" و "چی پاپاسن"  نویسنده و معاون رئیس و ویراستار اجرایی کلر ویلیامز است.

این کتاب موضوع بهره وری را از دیدگاه درهم ریختگی، حواس پرتی، استرس، انرژی و موفقیت پوشش می دهد. ز نظر لواری، پیام کتاب با نحوه اداره کسب و کارش مطابقت دارد. او می‌گوید: «ما فقط بر روی وعده غذایی خود تمرکز کرده‌ایم - هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهیم.» او افزود: «من واقعاً خواندن آن را توصیه می‌کنم، به‌ویژه اگر کسی فقط سعی می‌کند یک کارآفرین باشد، محصول یا خدماتی را عرضه کند. "این کتاب واقعاً توضیح می‌دهد که چگونه تمرکز بیش از حد بر روی یک چیز نتایجی نمایی در اختیار شما قرار می‌دهد."

۳- « همه باید میلیونر باشیم» نوشته ریچل راجرز

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«همه باید میلیونر باشیم» توسط ریچل راجرز، وکیل، صاحب کسب و کار و میلیونر خودساخته نوشته شده است. او مرکز " هلو سون" را تأسیس کرد، یک انجمن عضویت و مربیگری که به زنان و افراد کم‌توان کمک می‌کند تا از طریق کسب‌وکارها ثروت بسازند.

این کتاب یک رویکرد گام به گام برای حمایت، اعتماد به نفس و موفقیت مالی در تجارت را به اشتراک می‌گذارد. دیدر ماتیس، موسس شرکت هاستل وندرستی، گفت: "خواندن داستان سایر افرادی که جای من بوده‌اند، و استفاده از برخی از توصیه‌های آنها همراه با آموخته‌های من، واقعا به من کمک می‌کند."

۴- «میلیونر همسایه» نوشته توماس جی استنلی و ویلیام دی. دانکو

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«میلیونر همسایه» توسط توماس جی استنلی و ویلیام دی. دانکو نوشته شده است. استنلی نظریه‌پرداز و نویسنده‌ای بود که داستان آمریکایی‌های ثروتمند را پوشش می‌داد. دانکو نویسنده‌ای است که رفتار و ثروت مصرف کننده را مورد بررسی قرار می‌دهد و استاد بازاریابی در دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی است.

این کتاب هفت ویژگی افرادی که ثروت اندوخته‌اند را پوشش می‌دهد. ست فاولر، یکی از بنیانگذاران "آپث‌کرای"، یک شرکت تولید جوراب، گفت: "برنامه ریزی برای آینده مالی شما چیزی است که جامعه ما واقعا به اندازه کافی آن را آموزش نمی‌دهد."

۵- « سگ کفش » نوشته فیل نایت

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«سگ کفش» توسط فیل نایت، بنیانگذار نایک نوشته شده است. این کتاب خاطرات سفر نایت است که این برند را از طریق راه‌اندازی و تکامل آن اداره می‌کند.

فاولر گفت: «اکنون شما این برند تمام شده شگفت‌انگیز را می‌بینید که میلیاردها دلار ارزش دارد، اما او را در حال فروش کفش از پشت ماشین یا کار با تولیدکنندگان در چین نمی‌بینید. شروع‌هایی که خوانندگان ممکن است ندانند یا به خاطر نداشته باشند.

۶- «ربع جریان نقدی پدر ثروتمند» نوشته رابرت تی کیوساکی

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

"ربع جریان نقدی پدر ثروتمند" توسط رابرت تی کیوساکی، بنیانگذار ریچ گلوبال و شرکت "پدر ثروتمند" (ریچ دد)، یک شرکت آموزشی مالی، نوشته شده است.

کیوساکی در این کتاب روش‌های کسب ثروت را به خوانندگان آموزش می‌دهد و چهار نوع از افراد را توصیف می‌کند: کارآفرینان انفرادی، کارمندان، صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران. او سپس تفاوت‌های این افراد را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه برخی می‌توانند کمتر کار کنند اما درآمد بیشتری کسب کنند.

۷- «راز تو» اثر امیلیو دیز باروسو

۷ کتابی که هر صاحب کسب‌وکار در ۲۰۲۳ باید بخواند

«راز تو» توسط کارآفرین و سرمایه‌گذار امیلیو دیز باروسو، مالک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی "نالا اینوستمنتز" نوشته شده است. کتاب در مورد یافتن آرامش درونی در عین موفقیت است.

لورن بوش لورن، موسس برند لوازم جانبی فید پراجکتز، آن را کتابی «زیبا» خواند و به اینسایدر گفت که قصد دارد آن را با خود در تعطیلات سالانه شرکتش همراه ببرد. او گفت: "بسیاری از جنبه‌های نحوه رفتارما در محل کار به نحوه رفتار ما در زندگی مربوط می‌شود."

منبع: اینسایدر

نویسندگان: الکساندرا یورک و ارتاکالس داوکینز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار