برنامه کامل شمارش معکوس ۳ بهمن ۱۴۰۱

راز شکست بورس از بازارهای سفته‌بازی

همراه با سیاوش وکیلی کارشناس ارشد بازار سرمایه
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
راز شکست بورس از بازارهای سفته‌بازی

بورس امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بار دیگر رشد قیمت دلار موجی از تقاضا را در بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف ایجاد کرده بود. با این حال اما همچنان هیجان منفی باقی مانده از بازار روز گذشته نیز نقش مهمی در معاملات ایفا می‌کرد و در کل شاهد معاملاتی رفت و برگشتی در طول بازار بودیم.

بورس امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بار دیگر رشد قیمت دلار موجی از تقاضا را در بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف ایجاد کرده بود. با این حال اما همچنان هیجان منفی باقی مانده از بازار روز گذشته نیز نقش مهمی در معاملات ایفا می‌کرد و در کل شاهد معاملاتی رفت و برگشتی در طول بازار بودیم. شاخص کل بورس در نهایت با کاهش ۰.۲۸ درصدی مواجه شد و شاخص هم‌وزن نیز ۰.۳۹ درصد از ارتفاع خود را از دست داد که البته در نیمه دوم در تلاش برای جبران افت روزانه خود بودند و بخشی از آن را نیز جبران کردند.

دلار در بازار آزاد طی یک نوسان در ابتدا به حوالی ۴۵۴۰۰ تومان رسید و سپس با عقب‌نشینی به زیر این کانال نفوذ کرد. بازارهای جهانی در شروع هفته میلادی جدید روندی متعادل و منفی را در پیش گرفته‌اند. نفت در میانه کانال ۸۷ دلاری قرار دارد، طلا به حوالی ۱۹۲۰ دلار رسیده است و مس نیز در آخرین معاملات خود در محدوده ۹۳۴۰ دلار قیمت خورد.

در شمارش معکوس امروز همراه با سیاوش وکیلی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی دلیل اختلاف بازدهی بازارها در ده ماهه ۱۴۰۱ پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز عرفان رحمانی، تحلیلگر فردای اقتصاد، به بررسی آمار تورم دی ماه پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha