۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تداوم کاهش شکاف خودرو در بورس کالا و بازار

اختلاف قیمت دیگنیتی در بورس کالا و بازار آزاد از ۱۹۳ میلیون به ۸۳ میلیون تومان رسید.

فردای اقتصاد: با رسیدن قیمت دلار به نیمه پایینی کانال ۲۸ هزار تومان، قیمت خودروهای پرمعامله‌تر داخلی امروز به طور متوسط ۱.۲ درصد کاهش یافت. البته با توجه به آنکه دلار از نیمه معاملات امروز دوباره به نزدیکی ۲۹ هزار تومان بازگشت، احتمال کند شدن افت قیمت‌ها در روز آینده وجود دارد. هر چند چشم‌انداز دلار بیش از هر چه اکنون به اخبار برجامی وابسته است و باید در انتظار تحولات این حوزه ماند.

سه خودروی ایرانی که امروز جدی‌ترین افت‌ها را تجربه کردند عبارتند از:

۱- پژو پارس که با ۶ میلیون تومان کاهش (معادل ۲ درصد) به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

۲- تارا اتوماتیک با کاهش ۹ میلیون تومانی (۱.۶ درصدی) به ۵۷۱ میلیون تومان رسید.

۳- پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما با ۶ میلیون تومان (۱.۵ درصد) کاهش قیمت ۳۹۳ میلیون تومان معامله شد.

چرا قیمت خودروهایی چینی کمتر افت کرد؟

خودروهای چینی اما مطابق روند روزهای گذشته افت کمتری را تجربه کردند. به نظر می‌رسد کم‌معامله‌تر بودن این خودروها در مقایسه با خودروهای داخلی که رندتر هستند موجب ملایم‌تر بودن نوسان چینی‌ها شده باشد. امروز تعدادی از خودروهای چینی رندتر افت‌های جدی داشتند، هر چند خودرویی همچون کی‌ام‌سی T8 حتی رشد قیمت را تجربه کرد.

تداوم کاهش شکاف قیمت خودرو در بورس کالا و بازار
قیمت خودروهای ایرانی و چینی امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

کاهش فاصله قیمت دیگنیتی در بورس کالا و بازار ادامه دارد

دیگنیتی هم که اخیرا در بورس کالا برای خرید عموم عرضه شد و قیمت آن در بورس پایین‌تر از بازار آزاد کشف شد نیز همچنان با کاهش قیمت مواجه است. اختلاف قیمت بازار و بورس کالا به طور تدریجی در حال حذف است. دیگنیتی در بورس با میانگین قیمت یک میلیارد و ۵۷ میلیون تومان معامله شده بود که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، قیمت آن به یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان می‌رسد. با توجه به آنکه قیمت دیگنیتی در بازار اکنون یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان است، اختلاف قیمت دیگنیتی در بورس و بازار آزاد به ۸۳ میلیون تومان کاهش یافته است. این اختلاف در روز عرضه برابر با ۱۹۳ میلیون تومان بود.

ناگفته نماند که برخی هزینه‌های ثابت برای خرید دیگنیتی از بورس همچون عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، پلاک و هزینه شخص ثالث اگرچه به حدود ۴۰ میلیون تومان می‌رسند، اما این هزینه‌ها برای خودروهایی که از بازار خریداری می‌شوند هم باید پرداخت شوند. از سوی دیگر، با توجه به آنکه تحویل خودروهای عرضه شده در بورس ۲ ماه است، هزینه خواب پول نیز رقم چندان چشمگیری نیست.

برای جزییات بیشتر از عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا بخوانید: شکست دلالان خودرو از بورس کالا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار