۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
بانک‌ها چقدر وام خرد دادند؟

سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات، با ۲۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش، از ۲۵ درصد در ۹ ماهه ۱۴۰۰، به بیش از ۲۶ درصد در ۹ ماهه ۱۴۰۱ رسیده است.

فردای اقتصاد:‌ بر اساس گزارش بانک مرکزی، سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات، با ۲۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش، از ۲۵ درصد در ۹ ماهه ۱۴۰۰، به بیش از ۲۶ درصد در ۹ ماهه ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین این آمارها نشان از رشد سهم تسهیلات خرد در طی هر دو سال دارد، اما رشد سهم آن در سال ۱۴۰۱ بالاتر از سال ۱۴۰۰ است. به این صورت که طی ۷ ماهه تا ۹ ماهه سال گذشته، سهم تسهیلات خرد از ۲۴.۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته اما این نسبت طی امسال از ۲۴.۵ درصد به بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.به طور مطلق نیز، مقدار تسهیلات خرد، در  ۹ ماهه ۱۴۰۱ رشد ۴۸.۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است در حالی که رشد کل تسهیلات نسبت به سال گذشته، حدود ۴۲ درصد بوده است.

این آمارها نشان از تحقق وعده دولت در پرداخت بیشتر تسهیلات خرد به افراد حقیقی بوده که به نظر می‌رسد به دنبال «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» رخ داده است. این دستورالعمل که با هدف تمهید شرایط لازم برای تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی از رهگذر استقرار نظام وثیقه‌گیری مبتنی بر اعتبارسنجی تهیه شده است، توسط کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی در خردادماه امسال به تصویب رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار