۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
مشکلات کامپیوتری هواپیماهای لوفت‌هانزا را زمین‌گیر کرد

شرکت هواپیمایی Lufthansa تمام پروازهای خود را به دلیل مشکلات کامپیوتری‌ متوقف کرده است.

فردای اقتصاد - شرکت هواپیمایی Lufthansa تمام پروازهای خود را به دلیل مشکلات کامپیوتری‌ متوقف کرده است.

یک فرد مطلع روز چهارشنبه گفت که مقامات آلمانی در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا نقص‌های فناوری اطلاعات با حمله هکری مرتبط است یا خیر. شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی SAS AB هم این هفته مورد حمله سایبری قرار گرفت و اپلیکیشن و وبسایت آن مورد هدف قرار گرفت.

یکی از سخنگویان لوفت‌هانزا گفت که این مشکلات بر سیستم‌های زمینی این شرکت از جمله عملیات چک کردن نیز تأثیر می‌گذارد، و افزود که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا مشکلات لوفتهانزا به حمله SAS مرتبط است یا خیر. از طرفی هواپیماهای هوابرد این شرکت به موجب این حمله تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

خطوط هوایی پایدار لوفت‌هانزا شامل برند همنام آن، شرکت‌های حامل پرچم ملی اتریش، خطوط هوایی بروکسل و سوئیس است. این شرکت همچنین شرکت حمل و نقل ارزان Eurowings و همچنین سایر برندهای کوچکتر را اداره می‌کند. این گروه در مجموع حدود ۷۰۰ هواپیما دارد که آن را به بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا از نظر اندازه ناوگان تبدیل می‌کند.

به دنبال این مشکل سهام لوفت هانزا در فرانکفورت ۲.۳ درصد سقوط کرد. از طرفی این سهم در سال جاری حدود ۲۲ درصد افزایش سطح را به خود دیده است.

به گزارش دویچه پرس آجنتور، کنترل ترافیک هوایی آلمان در حال تغییر پروازها از فرانکفورت، پایگاه اصلی لوفت هانزا، برای جلوگیری از مشکلات جدید است. پروازها به دیگر فرودگاه‌های آلمان از جمله نورنبرگ، کلن و دوسلدورف هدایت می‌شوند.

این شرکت آلمانی قرار است ماه آینده درآمد خود را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کند. در ماه دسامبر، این شرکت هواپیمایی هدف درآمد تمام سال خود را به موجب بازگشت به سفرهای هوایی افزایش داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار