۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
بورس اسفند چگونه خواهد بود؟

حسن رضایی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در برنامه شمارش معکوس دوشنبه به بررسی دلیل جاماندگی بورس از صعود بازارها در بهمن ماه پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با حسن رضایی‌پور، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی دلیل جاماندگی بورس از صعود بازارها در بهمن ماه پرداختیم. رضایی‌پور اعتقاد داشت که دلیل اصلی عدم اقبال سرمایه‌گذاران به بورس تهران در ماه بهمن، به فرصت‌های کسب سود بدون ریسک در بازارهای دیگر همچون دلار ارتباط دارد زیرا اکنون در بازار ارز، افراد می‌توانند تنها با کد ملی خود به میزان ۵ هزار یورو ارز را با قیمت صرافی ملی دریافت کنند و این یعنی یک خانواده ۴ نفره امکان خرید ۲۰ هزار یورو را دارد که با توجه به فاصله نرخ صرافی با بازار آزاد، به معنی کسب سود نزیک به ۲۰ درصدی بدون تحمل هیچگونه ریسکی است. او اعتقاد داشت که این موضوع موجب شده است تا افراد پول خود را از سهام خارج کرده و به سمت بازارهای دیگر حرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود رفع برخی مشکلات بورس همچون حواشی عرضه خودرو در بورس کالا، عدم قبول ارز نیمایی ۲۸۵۰۰ تومانی توسط شرکت‌ها، احتمال لغو شدن افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و...، همچنان روند مثبت پرقدرتی را در پیش نمی‌گیرد، اعتقاد داشت که این موضوعات همگی در حد شنیده هستند و فعلا نمی‌توان با اطمینان کامل به این موضوعات نگاه کرد زیرا طی چند ماه اخیر با وجود تمام فراز و نشیب‌ها، بارها شاهد تغییر تصمیمات و سیاستگذاری‌ها بوده‌ایم و همین موضوع موجب شده است تا بورسی‌ها با احتیاط به این موارد نگاه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به ارزش دلاری بورس تهران که اکنون به سطوح اسفند سال ۹۸ رسیده است، افزود که به قطع می‌توان گفت که ارزش دلاری واقعی بورس و شرکت‌ها طی این سه سال با رشد همراه بوده اما سیاستگذاری‌های نادرست، عدم حمایت دولت از بورس و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک در بازارهای موازی موجب شده است تا بازار سهام به شرایط این روزها دچار شود و به صورت روزانه شاهد خروج پول از بازار باشیم. او در نهایت افزود که با وجود تمام این تفاسیر، بسیاری از شرکت‌ها در محدوده‌های بسیار ارزنده‌ای هستند و هر زمان که رانت‌ها و فرصت‌های آربیتراژ از بازارهای موازی حذف شود، بورس تهران می‌تواند مسیر صعودی خود را آغاز کرده و حتی شرایطی همچون سال ۹۹ را تجربه کنیم زیرا تمامی متغیرهای اقتصادی از یک دوره تورمی خبر می‌دهند که بازارها را با خود همراه خواهد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار