۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد/ قیمت خودروها یک‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

اغلب خودروها در معاملات امروز افت معناداری را شاهد بودند. به طوری که بسیاری از خودروها، مانند دیگنیتی طی یک روز ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد و به ۱۹۹۰میلیون تومان رسید.

فردای اقتصاد: نوسانات رو به پایین دلار مقدمات کاهش قیمت اغلب خودروها را فراهم کرد. همگام با کاهش قیمت دلار در معاملات امروز شاهد کاهش ۱/۵۶ درصدی شاخص کل خودروی فردای اقتصاد بودیم. در این میان، شاخص قیمت خودروهای داخلی با کاهش ۱/۸۶ درصدی حوالی عدد ۱۵۹/۶ قرار دارد تا برای هفتمین روز متوالی شاهد ارزان شدن قیمت خودروها باشیم. در این برش زمانی خودروها بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. خودروهای چینی نیز امروز حدود ۱/۲۷درصد ارزان‌تر شدند.

در همین رابطه بخوانید: قیمت کارخانه‌ای خودرو ۳۰ تا ۷۰ درصد گران می‌شود؟

قیمت خودروهای داخلی

در میان خودروهای داخلی، خودروی پراید با پایداری در مدار نزولی در محدوده ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد. قیمت پراید وانت هم با ۱/۸۹ درصد افت، در سطح ۲۶۰ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی نیز ۳۳۴ میلیون تومان است که در مقایسه با روز قبلی حدود ۴/۵۷ درصد کاهش قیمت داشته است.

قیمت تیبا هاچبک هم با ۲۰ میلیون کاهش قیمت در سطح قیمتی ۳۱۵ میلیون تومان قرار گرفت. قیمت خودرو ساینا دستی EX نیز کاهش قیمت داشت و با افت ۱۰ میلیون تومانی، امروز ۳۳۷ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم امروز با کاهش نسبتا کمی در مقایسه با روز قبلی، در نرخ ۵۷۰ میلیون تومان دادوستد شد. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز ۴۹۲ میلیون تومان معامله شد که بیش از ۱۳ میلیون کاهش قیمت داشته است. در این میان، «پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای» خودروی پرطرفدار ایران خودرو امروز در بازار ۶۶۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که حدود ۲/۳۶ درصد افت را ثبت کرد.

قیمت پژو پارس سال هم در سطح ۴۹۸ میلیون تومان باقی ماند. قیمت سمند LX  ساده با حدود ۱۲ میلیون کاهش به ۵۰۰ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۵۰۶ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای چینی

بیشتر خودروهای چینی امروز بدون تغییر در سطح قبلی خود باقی ماندند اما برخی نیز افتی ۱۰۰ میلیون تومانی را تجربه کردند. در این راستا دیگنیتی و چری تیگو ۷ امروز افت معناداری را شاهد بودند. به طوری که قیمت چری تیگو با بیش از  ۷۵ میلیون تومان افت قیمت، در سطح ۱۶۰۰ میلیون تومان رسید. قیمت چری آریزو ۵ توربو IE نیز با افت ۲۰ میلیون تومانی به سطح ۱۲۷۰ میلیون تومان رسید.

برلیانس H۳۳۰ اما با ۱/۹۲ درصد رشد قیمت تنها خودرویی بود که در معاملات امروز افزایش قیمت داشت. دست آخر، قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰هم امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) با ۱۰۰ میلیون کاهش قیمت، ۱۹۹۰میلیون تومان قیمت خورد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمود صالحی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    خب های تازه را دوست دارم
  • ستم دیده IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    تاجریم اما گدایی میکنیم با این همه منابع و معادن و صنایع و درآمد از شمال تا جنوب باز ما جوانان تحصیلکرده از شدت فقرو گرانی وبیکاری کمرمان خم وشکسته شده،ماشهید دادیم خواهشاً بیدار شوید ببینید آگاه شوید ما جوانان روزی هزار بار میمیریم و زنده میشویم... خواهشاً رسیدگی کنید.
  • مرتضی کرم زاده IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    خیلی جالب هست با بالا رفتن دلار کمتر از یک ساعت همه چی مخصوصا ماشین پرواز می‌کنه اما وقتی دلار ارزون میشه پایین بیا نیست مردم خیلی تحمل دارن اما تا کی

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار