۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده / منتظر ریزش قیمت باشیم یا صعود دوباره؟

افزایش و کاهش قیمت خودرو در هفته جاری به خوبی نشان داد که دلار است که قیمت خودرو را در بازار تعیین می‌کند.

خبرآنلاین: دلار یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر و المان‌ها بر اقتصاد کل کشور است و بالا و پایین شدن نرخ دلار و در کل ارزهای خارجی می‌تواند قیمت کالاهای داخلی را کم و زیاد کند.

اگرچه واردات خودرو چند سالی متوقف بوده و درحال‌حاضر بیشترین سهم بازار در اختیار خودروهای تولید و مونتاژ داخل است، اما افزایش و کاهش نرخ دلار در یک هفته گذشته به خوبی نشان داد که قیمت خودرو را نیز با نوسان قیمت دلار تغییر می‌کند.

به این‌ شکل که در ابتدای هفته با ریزش نرخ ارز، قیمت ماشین کارکرده و صفر نیز کاهش یافته و در ادامه هفته با معکوس شدن روند قیمت‌ها در بازار ارز، شاهد صعودی شدن قیمت خودرو بودیم.

پیش از این، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به این موضوع اشاره کرده بود و به خبرآنلاین گفته بود که در صورت آرام گرفتن بازار ارز، بازار خودرو نیز آرام می‌گیرد.

حال سخنگوی وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی به این موضوع اعتراف کرد و در پاسخ به این سئوال که قیمت خودرو در بازار در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ پاسخ داده است: طی همین مدت که نرخ ارز پایین آمد، قیمت خودرو هم کاهش یافت. همان‌گونه که با افزایش نرخ ارز بالا رفت؛ لذا این سئوال را باید از دستگاه‌ها پرسید.

امید قالیباف عنوان کرده است: کاری که از دست ما بر می‌آید این است که عرضه را به حدی برسانیم که میزان افزایش قیمتی که به خودروها می‌خورد، کمتر از میزان تورم باشد؛ در آن صورت تقاضای سرمایه‌گذاری برای خرید خودرو پایین خواهد آمد.

خبر ویژه: این هیوندا ممنوعیت واردات خودرو به ایران را شکست

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها