برنامه کامل بورسان ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

پتانسیل رشد بورس از مسیر گزارش‌های ماهانه

قاسم مالکی؛ کارشناس بازار سرمایه و حسین شیبانی؛ کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
پتانسیل رشد بورس از مسیر گزارش‌های ماهانه

بورس روز منفی دیگری را پشت سر گذاشت و بیش از ۸۰ درصد نمادها در محدوده منفی تابلو دادوستد شدند.

فردای اقتصاد: معاملات امروز بازار سهام با عقب‌نشینی بیش از ۲.۳ درصدی شاخص کل پایان یافت و نماگر هم‌وزن نیز ۳.۴ درصد عقب نشست. نکته قابل توجه دادوستدهای بورس تهران در روز جاری خروج بیش از ۲همتی پول‌های حقیقی از جریان معاملات سهام بود. ارزش معاملات خرد سهام نیز در محدوده ۱۱ هزار میلیارد تومان باقی ماند. 

در برنامه امروز بورسان، قاسم مالکی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت این روزهای بازار سرمایه سخن گفت. وی به فقدان خرد جمعی و عقلانیت جوهری اشاره کرد و همین فقدان را علت ریشه‌ای وجود آشفتگی و اضطراب در بازار سرمایه عنوان کرد. به گفته این کارشناس بازار سرمایه بازار در محدوده ارزندگی قرار دارد و شاید اگر از کسانی که این روزها فروشنده‌اند دلیل این رفتارشان را بپرسیم شاید نتوانند دلیلی برای آن بیاورند. وی در این خصوص گفت: قطعا گزارش‌های سه ماهه امسال بهتر از گزارش‌های سه ماهه سال گذشته خواهند بود. نرخ دلار افزایش داشته و سود ۱۴۰۱ هنوز در دل شرکت‌ها قرار دارد. استنباط ما این است که بعد از مجامع یعنی در اواخر خردادماه، دوباره بازار سرمایه مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

در بخش دوم برنامه حسین شیبانی،  کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل مروری بر حال و هوای این روزهای بازار جهانی داشت و نگاهی کارشناسی به سناریوهای اثرگذار بر بورس‌های جهانی بر مبنای گزارش اخیر جی پی مورگان انداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علاقمند به اقتصاد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    ممنون از آقای شیبانی
  • مهدی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    بادسلام، آقای طحانی عزیز بنظرم کاهش بیش از پنجاه هزار واحدی شاخص را نمیگن متعادل منفی!
  • میلاد IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    بنظرم نظر آقای مالکی در مورد افزایش حدااقل مبلغ سرمایه گذاری خیلی درسته و باید افزایشش بدن تا از حالته بازی وسرگرمی خارج بشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    درود بر جناب شیبانی عزیز که همیشه دغدغه مردم رو دارن
  • محمد حسن IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    صحبت های آقای مالکی بسیار دقیق و قابل تامل بود . همیشه سرگرم معلول ها هستیم و علت را ریشه یابی نمی کنیم . نگاهمون کوتاه مدت شده و حوصله برنامه ریزی برای حل موضوعات در بلند مدت را نداریم . مگه مشکلات چند روزه اتفاق می‌افته که میخواهیم سریع حلش کنیم !! واقعا از صحبت های ایشون استفاده کردم .

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها