۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
چشم‌انداز ۵ ساله «میدکو» در صنعت فلزات

شرکت میدکو در آخرین گزارش خود از برنامه‌های توسعه و طرح‌های اکتشافی شرکت طی پنج سال آینده خبر داده است. با نگاهی به وضعیت کنونی «میدکو» چشم‌انداز ادامه مسیر این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

فردای اقتصاد: با توجه به شرایط ناپایدار و متغیر اقتصادی کشور و پیش بینی بروز شرایط گوناگون علاوه براینکه شرکت ریسک‌ها شناسایی و در جهت مقابله با اثرات منفی آنها نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است. به همین منظور هلدینگ میدکو برای جلوگیری از اثرات نامطلوب تغییر شرایط و اوضاع محیطی، فرآیند مدیریت ریسک را در حوزه‌های گوناگون طراحی و پیاده سازی کرده است. با رعایت چنین سازوکاری از برنامه‌ها و طرح‌های‌ اکتشافی خود در پنج سال پیش‌رو خبر داده است.

بررسی پروژه‌های شرکت میدکو

مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی از واحد برنامه‌ریزی این شرکت، درصد پیشرفت پروژه و برآورد تاریخ بهره‌برداری برخی پروژها به شکل زیر است.

چشم‌انداز ۵ ساله «میدکو» در صنعت فلزات
مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی از واحد برنامه‌ریزی، درصد پیشرفت پروژه و برآورد تاریخ بهره‌برداری پروژها به‌روزرسانی شده است.

همانطور که در جدول هم مشاهده‌ می‌شود تاریخ بهره‌برداری عمده پروژه‌های شرکت متعلق به سال‌های ۱۴۰۲ و  ۱۴۰۳ است که براین اساس می‌توان گفت سال‌های مذکور برای شرکت و سهامدارانش سال‌های مهمی باشد.

 از طرفی پس‌از طرح‌های «معدن زغال‌سنگ خمرود» و «احیا مستقیم بردسیر» که به ترتیب متعلق به شرکت‌های فولاد زرند ایرانیان و فولاد سیرجان ایرانیان است و از مهمترین طرح‌های در دست اجرا شرکت هستند؛ عمده پروژه‌های شرکت متعلق به شرکت فولاد بوتیای ایرانیان است که اهدافی نظیر امکان تولید ۴۵۰ مگاوات توان الکتریکی و  تولید سالانه دو میلیون تن آهن اسفنجی در آنها دنبال می‌شود.

نگاهی به طرح‌های اکتشافی شرکت

عمده طرح‌های اکتشافی شرکت میدکو در استان کرمان متمرکز است اما با این حال گسترده‌ترین طرح شرکت که پهنه اکتشافی طارم سفلی نام دارد، در استان قزوین است. این پهنه حدود دو هزار و ۸۷۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و نوع ذخیره آن آلونیت و پلی متال است. به طور کلی نوع ذخیره عمده طرح‌های اکتشافی شرکت به کانی‌زایی مس بازمی‌گردد.

چشم‌انداز ۵ ساله «میدکو» در صنعت فلزات
مساحت و نوع ذخیره طرح‌های اکتشافی میدکو

اهداف پنج ساله میدکو

به‌نظر می‌رسد با راه‌اندازی خطوط جدید تولید مرتبط با فولاد سازی و گندله سازی ظرفیت تولیدی گروه به‌طور چشمگیری افزایش یافته و شاهد فروش باالاتر به‌ویژه در رابطه با گندله در این شرکت خواهیم بود.

به طوری که در محصولات اصلی مانند کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن، فولاد خام، آهن اسفنجی و... مقدار محصولات افزایش قابل توجهی داشته است. بر همین اساس، ظرفیت تولیدی شرکت میدکو سهم ۱۰ الی ۳۰ درصدی تولید کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

چشم‌انداز ۵ ساله «میدکو» در صنعت فلزات
اهداف اسمی و ظرفیت تولیدی میدکو

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار