برنامه کامل بورسان ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

مداخله دولت در بورس از کجا نشات می‌گیرد؟ نقش سازمان بورس چیست؟

مهدی حیدری، کارشناس مسائل اقتصادی و مالی و بهروز صنوبری‌مهر، کارشناس بازار سرمایه
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
مداخله دولت در بورس از کجا نشات می‌گیرد؟ نقش سازمان بورس چیست؟

بورس تهران امروز اگرچه معاملات نسبتا قدرتمندی را شروع مرد اما تقاضا به مرور در سطح متعادل خود باقی ماند تا شاهد بازاری مثبت اما متعادل باشیم.

فردای اقتصاد: بورس تهران امروز اگرچه معاملات نسبتا قدرتمندی را شروع مرد اما تقاضا به مرور در سطح متعادل خود باقی ماند تا شاهد بازاری مثبت اما متعادل باشیم. در این میان اما بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده‌های مثبت دامنه نوسان قرار داشتند و برخی نیز توانستند صف خریدهای خوبی را نیز تشکیل دهند. شاخص کل بورس در بازار امروز در نهایت یک بازدهی مثبت ۰.۵۷ درصدی را به ثبت رساند و بار دیگر محدوده ۲.۲۸۸ میلیون واحدی را لمس کرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به واسطه عملکرد بهتری که گروه‌ها و نمادهای کوچک داشتند، توانست معاملات سبزتری داشته باشد و با رشد ۱.۴۳ درصدی همراه شود. ارزش معاملات خرد سهام که روز گذشته با کاهش چشمگیری همراه بود، امروز نیز عدد ۹۹۴۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد ورود پول اندک ۱۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه امروز همراه با بهروز صنوبری‌مهر، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط کنونی بورس تهران و پیش‌بینی چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز میزبان مهدی حیدری، کارشناس مسائل اقتصادی و مالی بودیم و به بررسی شرایط اقتصاد کلان کشور  و تاثیر آن بر بورس تهران پرداختیم. در این برنامه همچنین نقش سازمان بورس در فضای کنترل‌گری دولت بر بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اخلاقی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    درود بر شما ضمن تشکر از برنامه های خوب و پربار شما تقاضا دارم در برنامه تون یک نکته رو هم به ناظر محترم بازار تذکر دهید بعضی این صندوق درآمد ثابت ها شدن مکانی برای نوسان گیری از سهامدار ابتدا یک رشد بیشتر از بقیه صندوقها رو شروع میکنن بعد از چند روز عرضه میکنن و منفی سنگین میخوردند.
  • علی اخلاقی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    قبل تر در نماد صندوق درآمد ثابت آریا با نماد یارا شاهد بودیم. الانم در نماد صندوق گنجینه اینده روشن با نماد صایند
  • 2m1400 IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    با سلام و سپاس از برنامه خوب بورسان. واقعا توضیحات ارزنده ای توسط کارشناس دوم برنامه شما بیان شد و فکر می کنم پاسخ خیلی از ذهنیت های برخی داده شد. سپاس از ایشان و شما.
  • سید محمد هاشمی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    سلطان بورس ایران مهدی خان طحانی ممنون از برنامه عالی امروز با میهمانان بی نظیر