۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
پیش بینی بورس تهران در میان‌مدت

روح‌الله عسکرشهبازی، کارشناس بازار سرمایه، در برنامه روز جاری بورسان، به بررسی شرایط کنونی بازار سهام و پیش بینی مسیر آتی پرداخت

فردای اقتصاد: در بخش اول برنامه امروز همراه با روح‌الله عسکرشهبازی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند این روزهای بورس تهران و چشم‌انداز آن پرداختیم. شهبازی اعتقاد داشت که روند این روزهای بورس تهران نزولی است و ارزش معاملات پایین نیز نشان می‌دهد که فعلا قدرت بالایی برای برگشت وجود ندارد.

او عنوان کرد که به دلیل شناسایی سود توسط سهامداران میان‌مدت و همچنین ابهامات موجود، بازار سهام در کوتاه مدت سورپرایز خاصی برای سهامداران نداشته باشد و شاهد تشکیل یک روند صعودی قدرتمند نباشیم. وی پیش بینی می‌کند که شاخص بورس تا محدوده‌های دو میلیون و زیر آن کاهش داشته باشد و با افزایش جذابیت قیمت سهام، شاهد افزایش ارزش معاملات به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان باشیم و سپس روند صعودی قدرتمندی ایجاد شود و در غیر اینصورت احتمالا اصلاح زمانی مدت بیشتری به طول بیانجامد.

شهبازی در ادامه به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر معاملات بورس پرداخت و عنوان کرد که رابطه این دو بازار با یکدیگر به صورت مستقیم است اما از لحاظ زمانی به شکل یک به یک اتفاق نمی‌افتد و با تاخیر شاهد این موضوع خواهیم بود اما روند این روزهای بورس تهران بیشتر از روی هیجانات بود تا یک رفتار منطقی. وی در رابطه با مباحث افزایش خوش‌بینی به توافق هسته‌ای و خبرهای حول آن معتقد بود که این اتفاق به هرحال به نتیجه می‌رسد اما این موضوع در کوتاه مدت نخواهد بود و همچون سال‌های گذشته که وجود داشته، ادامه می‌یابد و فعلا ریسک آن بر اقتصاد کشور و بازار سرمایه خواهد ماند.

او در همین رابطه افزود که متغیر مهم‌تر از مباحث برجام و نرخ ارز، تیم جدید وزارت صمت و دیدگاه و عملکرد آن‌ها به خصوص در صنعت خودروست زیرا این موضوع می‌تواند مسیر یک ساله بازار سهام را مشخص کند و به قطع شاهد تاثیر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست این وزارتخانه بر روند معاملات خواهیم بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    از شروع عرضه خودرو در بورس بزرگترین ضربه را سهامداران از خودرو خوردند متاسفانه متولیان خودرو بیشمارند وهر کسی ساز مخالف دیگری را دارد واین وسط سرمایه سهامداران است که بازیچه اونا شده اند وایکاش که اصلا این اتفاق در بورس نمی افتاد.مافیای خودرو بسیار نفوذ قوی دارد .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    خروج زودتر از بورس برابر با ضررکمتر با این مسعولین به هیچ بردی نخواهیم رسید
  • خلیل IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    سلام دقیقا ۳ساله با این مدل تحلیل مواجه هستیم .واقعا این مملکت چه خبره
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    عاقبت بورس چه می شود
  • حسینی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    امیدوارم خود کارشناس چیزی از آنچه گفت فهمیده باشد !!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    یا در حال اصلاح یا در حباب یا درگیر نتیجه برجام و قیمت دلار . فقط برای سرمایه گزاری مسکن، ملک، ارز و طلا
  • سمانه IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    بورس کوره پول سوزی مردم زحمت کش و بدبخت که سرمایه دسترنج را دزدیدن در مدت کوتاهی

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار