۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید در فرابورس عرضه اولیه می‌شود

پنجمین عرضه اولیه به عموم در سال  ۱۴۰۲ این بار در بازار فرابورس تهران صورت می‌گیرد. شرکت آسیا ناما با حاشیه سودی بالغ بر ۳۰ درصدی هفته آینده در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

فردای اقتصاد: شــرکت آســیاناما بــه عنــوان یکــی از بزرگتریــن تولیــدکننــدگان مخــازن بــدون درز تحــت فشــار در منطقــه، با در اختیار داشتن طیـف وسـیعی از ماشـین آلات و دسـتگاه‌هـای تولیـد مخـازن، مخازنی بـا اسـتفاده از لولـه‌هـای بـدون درز و ورق‌هـای فـولادی تولید می‌کند.

سهامدار اصلی شرکت آسیا ناما گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹۹.۹ درصد است. این در حالی است که مشتریان اصلی مخازن آسیا ناما شرکت‌های خودروسازی سایپا، زامیاد و ایران خودرو هستند.

البته در کنار مخازن CNG, در این کارخانه مخازن صنعتی نیتروژن، اکسیژن، آرگون، هیدروژن و گازهای طبی اکسیژن نیز تولید می‌شود.

بررسی عملکرد ۱۲ ماهه اخیر آسیا ناما نشان می‌دهد که شرکت حدود ۵۲۰ میلیارد تومان فروش داشته و بر این اساس، بیش‌از ۸۵ هزار مخزن فروخته است.

نکته قابل توجه در بررسی زنجیره تولید این شرکت آن است که تمام مواد اولیه مورد استفاده در تولید آسیا ناما توسط خود شرکت صورت می‌گیرد و ورق فولادی مورد نیاز از شرکت فولاد اکسید اهواز تهیه خریداری می‌شود. ضمن اینکه این شرکت به‌رغم اینکه خریداران اصلی آن، سه خودروساز بزرگ کشور هستند، مشمول قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شوند.

حسام خوشبین‌فر، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره آسیا ناما در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه عنوان کرد: «مزیت اصلی استفاده از ورق داخلی، بومی‌سازی است، اما در برخی از مخازن ناچار به وارد کردن لوله هستیم.»

وی ادامه داد:«در صورتی که تعهد دولت مبنی بر یک میلیون خودرو دوگانه محقق شود، می‌تواند به صنعت CNG کمک کند.»

گزارش تصویری از شرکت آسیا ناما:

زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید در فرابورس عرضه اولیه می‌شود

زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید در فرابورس عرضه اولیه می‌شود

زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید در فرابورس عرضه اولیه می‌شود

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار