۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
«شکلر» روند سودآوری خود را ادامه می‌دهد؟

خط سود امروز به بررسی روند سودآوری و طرح‌های توسعه شرکت نیروکلر اختصاص داشت.

فردای اقتصاد: برنامه خط سود امروز با حضور علی صالحی، مدیرعامل نیروکلر و علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند سودآوری و طرح‌های توسعه این شرکت اختصاص داشت.

شرکت نیروکلر از شرکت‌های تولیدکننده سود سوزآور و کلر است که مهمترین محصولات آن شامل ۶۵ درصد سود سوزآور و مشتقات آن، ۱۸ درصد کلر و ۱۷ درصد محصولات کارخانه یزد است.

مدیرعامل نیروکلر در برنامه خط سود در خصوص روند سودآوری شرکت گفت: مقادیر تولید و فروش که  در سال جاری رشد خوبی داشته که ناشی از دو عامل مهم  عملکرد خوب واحد بازرگانی به ویژه در حوزه صادرات و  کاهش توقف فعالیت شرکت و  افزایش راندمان تولید است. وی همچنین عنوان کرد: پیش‌بینی  می‌کنیم این روند در آینده با اضافه شدن خطوط تولید جدید ادامه‌دار باشد.

صالحی همچنین در مورد بهبود عملکرد سال مالی جاری جدید عنوان کرد: طرح توسعه اصلی «شکلر» که در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده است. ظرفیت تولید گاز کلر  را ۱۰۰ درصد افزایش داد و به ۱۰۰ تن کلر در روز رسید که پیدا کردن مشتری برای ظرفیت اضافه شده  به دلیل اینکه گاز کلر را نمی‌توان انبار کرد کمی به طول انجامید.

طرح‌های توسعه «شکلر»

علی صالحی، مدیرعامل نیروکلر  در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه شرکت، طرح افزایش تولید پرکلرین به میزارن ۱۰۰ درصد است؛ این طرح  که طبق برنامه پیش رفته و قرار بود از ابتدای شهریورماه به بهره‌برداری برسد، از روزهای ابتدایی شهریورماه در مرحله تست و راه‌اندازی آزمایشی قرار گرفته است. ظرفیت این طرح ۱۰ تن در روز است که با اضافه شدن خط تولید جدید به ۲۰ تن در روز می‌رسد و قیمت این محصول در بازار های جهانی حدود ۸۰۰ دلار است. طرح دیگر در دستور کا ، طرح  MCA است؛ این طرح منجر به افزایش تولید ۳۰ درصدی محصولات MCA کارخانه یزد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها تخمین زده می‌شود طرح MCA  تا انتهای سال به تولید برسد ولی تلاش‌ها بر این است که یک ماه زودتر یعنی در بهمن‌ماه بتوانیم این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص دو  طرح که کمی دوردست تر قرار دارد و پیرامون تولید پارافین کلره  و نانو فیلتر است گفت: طرح پارافین کلره در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد که در صورت تصویب از سال آینده وارد فرایند عملیاتی می‌شود. طرح نانو فیلتر برای کاهش هزینه‌های تصفیه آب نمک است که منجر به کاهش هزینه‌های شرکت بین ۲۰تا ۳۰ میلیارد تومان می‌شود. سیاست تامین مالی شرکت برای طرح‌های توسعه، سیاست دریافت تسهیلات است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار