۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کسب‌وکار «جاباما» در سال ۱۴۰۱

پس از طی کردن سفر طولانی و رسیدن به مقصد تازه مشکل پیدا کردن یک اقامتگاه برای استراحت، خستگی سفر را چندین برابر می‌کرد اما حالا چند سالی می‌شود که این مشکل برطرف شده است.

فردای اقتصاد: پس از طی کردن سفر طولانی و رسیدن به مقصد تازه مشکل پیدا کردن یک اقامتگاه برای استراحت، خستگی سفر را چندین برابر می‌کرد اما  حالا چند سالی می‌شود که این مشکل برطرف شده و شما حتی قبل از شروع به حرکت، عکس‌های محلی که قرار است در آن ساکن شوید را به طور کامل دیده‌اید. 

پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه در سال‌های گذشته برای رفع همین مشکل به وجود آمدند و اکنون نگاهی به گزارش پلتفرم جاباما می‌تواند دید خوبی درباره میزان موفقیت و استقبال از آنها دهد. طبق این گزارش، تعداد کاربران فعال جاباما در سال گذشته با رشد ۲۲۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۵۰ درصد آن را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند که از لحاظ سنی هم ۶۵درصد از کاربران بازار آنلاین اقامت در ایران افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال هستند. 

اگرچه جاباما درباره میزان درآمدزایی خود عدد دقیقی را اعلام نکرده، اما رشد ۳.۲ برابری تعداد رزرو اقامتگاه و همچنین جهش ۴.۶ برابری درآمد این پلتفرم در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه، خبر از روند رو به رشدی دارد و این در حالی‌ است که جاباما در پاییز سال گذشته به دلیل شرایط حاکم، تمامی فعالیت‌های بازاریابی خود را متوقف کرده بود. 

در سمت میزبان‌های فعال هم شاهد رشد چشمگیری هستیم و تعداد این میزبان‌ها که بیش از ۱۸هزار اقامتگاه را در ۳۶۱ شهر ایران برای ارائه به مهمانان آماده کرده‌اند، به بالای ۸۶۰۰ نفر می‌رسد. بررسی جاباما نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت اجاره اقامتگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ به اندازه تورم ۴۶درصدی نبوده، اما درآمد میزبان‌ها همزمان با رشد این پلتفرم و افزایش تعداد سفارش‌، بیش از ۲۲۰ درصد رشد داشته است. 

یکی از قسمت‌های جالب این گزارش به رکوردداران درآمد و تعداد اقامتگاه برمی‌گردد؛ به طوریکه یک میزبان خانم از مجموع ۱۱ اقامتگاه خود در شهر تهران توانسته در طول سال ۱۴۰۱، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند و از سمتی رکورددار تعداد اقامتگاه، یک میزبان در شهر تهران با ۶۳ اقامتگاه است.
در میان کاربران هم یک کاربر با ۱۱۹ رزرو در سال گذشته رکورددار بیشترین تعداد رزرو بوده و کاربری هم با پرداخت ۴۱۸ میلیون تومان برای رزرو اقامتگاه به مدت ۲۸۴ شب، بیشترین مبلغ رزرو را در کل سفارش‌های خود داشته و البته کاربری هم برای رزرو یک شب اقامتگاه به همراه ۴ مهمان، مبلغ ۸۰ میلیون تومان پرداخت کرده که گران‌ترین رزرو به شمار می‌رود. 

در سال گذشته شرکت جاران هم با هدف ساخت و بهره‌برداری از بزرگترین زنجیره اقامتگاه‌های ایران در دل جاباما شکل گرفت. جاران قصد دارد با ساخت اقامتگاه‌های باکیفیت و هم‌سطح با استانداردهای جهانی، نه تنها چالش عرضه با کیفیت در بازار اقامتگاه‌های ایران را برطرف کند، بلکه با افزایش ورود گردشگر و اشتغال‌زایی برای مردمان محلی، به توسعه اقتصاد بوم‌گردشگری هر منطقه هم کمک کند.
 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha