۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
واردات خودرو چقدر است؟

رئیس کل گمرک ایران درباره روند واردات خودرو و ترخیص آن از گمرکات گفت: از ابتدای سال ١۶٢١ دستگاه خودرو اظهار شده که ۶٩٣ دستگاه از آن ترخیص شده‌است. باید توجه داشت که ماندگاری کالا در گمرک نه تنها نفعی برای این سازمان ندارند، بلکه به درآمد آن هم آسیب می‌زند.

فردای اقتصاد: محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست خبری امروز درباره میزان واردات خودرو و ترخیص قطره‌چکانی خودرو از گمرک گفت: از ابتدای سال ١۶٢١ دستگاه خودرو اظهار شده که ۶٩٣ دستگاه از آن ترخیص شده‌است. باید توجه داشت که ماندگاری کالا در گمرک نه تنها نفعی برای این سازمان ندارند، بلکه به درآمد آن هم آسیب می‌زند.

وی افزود: در بودجه امسال گمرک ۴٠هزار میلیارد تومان درآمد از محل حقوق ورودی خودرو پیش بینی شده است که از این تعداد خودرو ترخیص نشود، درآمدها محقق نخواهد شد. درباره خودرو دست دوم قانون ابلاغ شده و وزارت صمت دو ماه فرصت داشته که آیین‌نامه اجرایی آن را تدوین کند که فرصت آن چند روز باقی مانده است. رئیس کل گمرک ایران در این نشست در مورد روند صادرات و واردات کشور در ۴ ماهه منتهی به تیر ماه و ریشه های ایستایی کالا در گمرکات توضیح داد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار