۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
سیگنال تکنیکالی به ادامه صعود بورس

به گفته شاهرخ شریعتی شاخص هم وزن با مشکل خاصی در ادامه مسیر مواجه نیست و اثرگذاری حجم معاملات در روند پیش‌روی نماگر اصلی بالاست. چند فرضیه برای شکست رکورد سال 99 مطرح است.

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است در ایندکس دلار انتظار می‌رفت که مسیر کاهشی طی شود اما به نظر می‌رسد با مداخله فد حرکت در این بخش افزایشی شده است. این تغییر به لحاظ تکنیکالی تعجب‌برانگیز است. همچنان نرخ بهره در راستای رسیدن به تورم ۲ درصدی احتمالا با تغییر همراه شود.

شاهرخ شریعتی در برنامه بورسان روز دوشنبه عنوان کرد: مس جهانی تاکنون نتوانسته است که از زیر کمند روند کاهشی خارج شود، برای رشد باید از کمند روند کاهشی رها شود.

وی ادامه داد: در گروه روی تا زمانی که از کمند روند کاهشی عبور نکند، همچنان سرمایه‌گذاران در موج اصلاحی خواهند بود. ورود به گروه روی در محدوده فعلی می‌تواند در بلند مدت نتیجه دهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: مسیر حرکت سنگ آهن رو به جلو بوده و این گروه همچنان در محدوده ماه قبل در نوسان است.

شریعتی گفت: اوره یک اصلاح بزرگی را به اتمام رساند و از کف قیمت خود توانست یک موج بلند مطلوبی را تجربه کند. موج اصلاحی در مسیر پیش‌رو طبیعی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه رفتار متانول مشابه سنگ آهن است. به نحوی که زیر یک روند کاهشی محدود شده و تا زمانی که از کمند این روند خارج نشود همچنان الگوی روند کاهشی پابرجاست.

وی ادامه داد: انتظار رشد در حوزه طلای جهانی وجود ندارد. نفت هم در دامنه ۸۰ تا ۶۸ دلار در نوسان خواهد بود.

شریعتی با اشاره به روند حرکتی شاخص کل تصریح کرد: شاخص کل به فن گن ۱*۳ برخورد کرد و دقیقا از همین محدوده بازگشت. حجم معاملات بورس در داد و ستدهای ۲ هفته اخیر مطلوب بود در صورتی که این معیار همچنان پرقدرت به مسیر خود ادامه دهد و از مقاومت پیش‌رو عبور کند طبعا شاخص کل سقفی بالاتر از این محدوده برای خواهد ساخت.

در اینجا ممکن است شاخص پس از برخورد با سقف سال ۹۹  به طور مجدد به خط ۱*۳ هم برخورد کرده و در ادامه شروع به حرکت کند. انتشار گزارشات ۶ ماهه می‌تواند آینده را بیش از پیش قابل پیش‌بینی کند.

 وی درباره شاخص هم وزن گفت: شاخص هم وزن به خط ۱*۲ فن گن واکنش نشان داده است. این معیار بورسی با مشکل چندانی در مسیر آتی خود مواجه نخواهد بود. پس از فتح مقاومت پیش‌رو، شاخص کل هم وزن می‌تواند به سقفی بالاتر از سقف تاریخی راه پیدا کند.

در برنامه امروز بورسان، شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه از دریچه تکنیکال به بررسی چشم‌انداز آتی صنایع پرداخت. در ادامه جواد میرزایی کارشناس بازار سرمایه وضعیت بازار مشتقات را مورد ارزیابی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار