در نخستین روزهای پس از یک تعطیلات بد چه کنیم؟

توصیه‌های هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
در نخستین روزهای پس از یک تعطیلات بد چه کنیم؟

فردای اقتصاد: زمان استراحت همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. بنابراین، وقتی پس از یک تعطیلات بد، خسته‌تر از قبل به سر کار برمی‌گردید، چه کاری می‌توانید انجام دهید، به‌ویژه وقتی همه فکر می‌کنند استراحت کرده‌اید و شارژ شده‌اید؟

ابتدا سلامت و انرژی خود را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که از روال‌های روزمره سالم خود دور شده باشید، شاید فعالیت بدنی را نادیده گرفته باشید، بیش از آنچه که معمولاً در زندگی روزمره‌تان روال است، در خوردن زیاده روی کرده باشید، یا زمان بیشتری را صرف به چالش‌ کشیدن پویایی خانواده کرده باشید. وقتی برگشتید، خواب، حرکت، ارتباطات بین فردی، زمان صرف شده در فضای باز و آرامش خود را ارزیابی کنید و مشخص کنید حالا به چه چیزی نیاز دارید.

در مرحله بعد، بازگشت به کار را برای خود تسهیل کنید. قبل از بازگشت به روال عادی، در برابر وسوسه فرو رفتن در کار و ساختن یک روز سخت و فشار کاری زیاد، مقاومت کنید. حتی می‌توانید یک یا دو روز نخست، پیغام‌گیر خود را همچنان در حالت فعال نگه دارید و از پاسخگویی مستقیم به تماس‌ها اجتناب کنید.

حتماً به نکات مثبت تعطیلات خود فکر کنید و از نکات منفی آن درس بگیرید. حتی یک تعطیلات بد ممکن است دارای نکاتی برجسته باشد - آنها را مزه‌مزه کنید. و از کورسوهای موجود، برای روشن کردن آنچه در تعطیلات آینده به آن نیاز دارید، استفاده کنید.

در نهایت، از این فرصت برای یک شروع تازه و تنظیم عادات و روال‌های جدید استفاده کنید. بازگشت شما پس از چنین تعطیلاتی زمان بسیار خوبی برای در پیش‌گرفتن روش‌هایی است که انرژی و بهره‌وری شما را بیشتر می‌کند، مانند ورزش کردن، تعیین اهداف جدید یا نوشتن منظم در هر شب.

منبع: HBR

نویسنده: نوئمی لپرتل

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha