۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
انتقاد از محل آرامستان جدید تهران / آرامستان تهران جابه‌جا می‌شود؟

صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات خود در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، ضمن انتقاد از احتمال احداث آرامستان جدید تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانوی شهرری بر این نکته تاکید کردند که جابه‌جایی ردیف بودجه بدون مصوبه شورا غیرقانونی است و شهرداری تا کنون به تذکرات اعضای شورا درباره لزوم عدم جابه‌جایی شبکه شهری پایتخت توجه نکرده است.

ایلنا: سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورا در تذکر خود در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اظهارات مطرح‌شده درباره احتمال احداث آرامستان جدید تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهرری گفت: در مورد یک معامله نابرابر صحبت می‌کنم، تهران یک منطقه بزرگ شهری و یک ابرشهر است که مشکلات زیاد و چالش‌های متعددی را برای شهرهای حاشیه خود به همراه داشته که یکی از آنها شهرری است.

وی افزود: تهران به عنوان یک کلانشهر چه چیزی به ری داده است؟ با مهاجرت متعددی که به دلایل مختلف از اقصی نقاط ایران به تهران شکل گرفته است و تعداد قابل توجهی از اتباع کشورهای همسایه نیز در تهران زندگی می‌کنند، حاشیه‌نشینی در پایتخت افزایش یافته و تهران، مشکلاتی نظیر مسائل ذکرشده و مشکلات حمل‌ونقلی و کمبود زیرساخت و مجموعه آرادکوه را به شهرری داده است.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که روزانه ۵ هزار تن پسماند در آرادکوه در مجاورت شهرری دفن می‌شود، تاکید کرد: در این معادله نابرابر، آیا تهران هزینه دفن این زباله‌ها را پرداخت کرده است؟ قطعا خیر؛ از سویی دیگر، مشکل فاضلاب، سیمان ری و دیگر مسائل را نیز شاهد هستیم و با این وجود، معاون خدمات شهری شهرداری روز گذشته مصاحبه‌ای داشته که ساخت آرامستان جدید در کوه‌های بی‌بی شهربانو در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ری حق خود را در سال ۸۳ در این خصوص ادا کرده است، تصریح کرد: تهران کلانشهر است و می‌توان مطالعات مربوط به احداث آرامستان جدید را در بخش‌های دیگر پایتخت انجام داد؛ باید بررسی کنیم ببینیم در جنوب تهران چه خبر است. خواهش من این است ایجاد آرامستان جدید را در ری مطالعه نکنند.

شربیانی خاطرنشان کرد: از مدیریت شهری تهران می‌خواهیم مطالعه گسترش آرامستان را به هیچ عنوان در شهرری دنبال نکنند و در فضاهای دیگر این کار را انجام دهند. مقصود من کاربرد انتخاباتی و جدایی ری از تهران نیست، بلکه باید توجه داشت مشکلات ری در صورتی حل می‌شود که تهران حق خود را به شهرری پرداخت کند.

شهرداری تهران هنوز حکم ترمیم حقوق کارکنان را ابلاغ نکرده است

ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان برگزاری جلسه امروز گفت: مهرماه سال قبل مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای ترمیم حقوق کارکنان دولت داشت، دستورالعملی در همین راستا ابلاغ شد و روح قانون تغییر کرد که با اعتراضاتی مواجه شد. در نهایت ۲۹ فروردین‌ماه دیوان عدالت اداری حکم سازمان امور اداری و استخدامی را لغو کرد.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماه گذشته دستوری را ابلاغ کرد تا اصلاحات دیوان عدالت اداری انجام و دریافت اضافه شغل در حقوق کارکنان شهرداری‌های کشور لحاظ شود. در حوزه شهرداری تهران نیز ما پذیرفتیم که بار مالی این مسئله تامین شود، اما هنوز خبری از ابلاغ ترمیم حقوق کارکنان از سوی شهرداری تهران نیست، در حالی که دیگر شهرداری‌ها اقدام کرده‌اند.

امانی با بیان این که شهرداری تهران باید این موضوع را شفاف کند که مصوبه دیوان عدالت اداری به‌دست مدیریت شهری رسیده است یا خیر، اظهارکرد: با ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی و ۵ هزار نیروی آتش‌نشان، پرداخت این اضافه حقوق ۱۴۰ میلیارد تومان بار مالی دارد که عدد چندانی در برابر درآمدهای شهرداری نیست و تقاضا داریم این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با تاکید بر این که فرد جدیدی به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب در شهرداری تهران مشخص شده و اگر قرار است اسناد مالی را امضا کند، باید مصوبه شورا دریافت شود، تاکید کرد: براساس ماده ۲۰ قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب فضای آرامستان‌ها باید با مصوبه شورای شهر انجام شود.

بی‌توجهی شهرداری به تذکرات شورا درباره لزوم عدم جابه‌جایی شبکه شهری تهران

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز گفت: در تاریخ ۱۳ تیرماه تذکری در خصوص مخاطرات تصمیم نادرست شهرداری مبنی بر جابه‌جایی مدیریت شبکه شهری تهران مطرح کردم که هنوز به آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: شبکه شهری تهران از سه لایه تشکیل شده که هسته مرکزی مبتنی بر فیبر نوری، لایه توزیع مبتنی بر فیبر نوری و ارتباط رادیویی نقطه به نقطه و لایه دسترسی مبتنی بر کابل مسی است، این که ما یک گره را جدا کنیم و مدیریت را به بخش دیگر بسپاریم، مسائل امنیتی مجموعه را با مخاطره مواجه می‌کند.

وی با بیان این که دو بار این تذکر توسط نایب‌رئیس شورا در ۲۵ تیرماه و ۱۸ شهریورماه پیگیری شده و هنوز پاسخی داده نشده است، تاکید کرد: در ۲۴ شهریورماه دستور صریحی از سوی شهردار تهران صادر شده که این کار باید انجام شود و سازمان فاوا و موسسه رایانه شهر عجولانه صورت جلسه‌ای را تنظیم کرده‌اند که قابل بحث است.

وی با بیان این که در قانون بودجه و جدول ۱۷ در ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر مقرر شده که توسعه و تجهیز شبکه برعهده سازمان فاواست، گفت: جابه‌جایی ردیف بودجه بدون مصوبه شورا غیرقانونی است. شهردار تهران سال‌ها در نظام قانون‌گذاری فعال بوده و انتظار می‌رود بیشتر از همه به قانون توجه کند و تقاضا می‌کنیم که در دستور خود تجدید نظر کند و مدیران زیر نظر ایشان نیز این روند را طی کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها