۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
جزایر سه‌گانه در اسناد تاریخی

امارات متحده عربی مبتنی بر کدام شواهد و اسناد تاریخی درباره جزایر سه‌گانه‌ی ایرانی ادعا دارد؟ چقدر ادعای امارات می‌تواند از سطح حرف فراتر رفته و برای ایران دردسرساز باشد؟ واکنش متناسب ایران به این ادعاها می‌تواند چه باشد؟ این سوالات، موضوع میزگرد برنامه‌ی سیاست ‌و دیپلماسی با حضور محمد علی بهمنی قاجار، تحلیلگر حقوق بین‌الملل و آرش رییسی‌نژاد، تحلیلگر روابط بین‌الملل است.

در هفته‌های اخیر امارات متحده عربی، بار دیگر ادعای بی‌پایه‌ی خود درباره جزایر سه‌گانه کشورمان در خلیج فارس را تکرار کرده است. «ریم بنت ابراهیم الهاشمی»، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در تازه‌ترین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند. پیش‌تر نیز در نشست مشترک وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک، حاضران از ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کرده بودند. در گذشته این ادعا بارها از سوی امارات متحده عربی مطرح شده و مقامات ایرانی هم هر بار این ادعا را رد کرده‌اند. سوال این است که امارات متحده عربی مبتنی بر کدام شواهد و اسناد تاریخی بر چنین ادعایی پافشاری می‌کند؟ چقدر ادعای امارات می‌تواند از سطح حرف فراتر رفته و برای ایران دردسرساز باشد؟ واکنش متناسب ایران به این ادعاها می‌تواند چه باشد؟

در این راستا میزگردی با حضور محمد علی بهمنی قاجار، تحلیلگر حقوق بین‌الملل و آرش رئیسی‌نژاد، تحلیلگر روابط بین‌الملل برگزار کردیم.

نسخه صوتی این نشست را اینجا بشنوید:

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار