چگونه یک پروژه هیبریدی را بهتر مدیریت کنید؟

توصیه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
چگونه یک پروژه هیبریدی را بهتر مدیریت کنید؟

فردای اقتصاد: در یک پروژه ترکیبی که در آن بخشی از پرسنل حضوری کار می‌کنند و بخشی دورکارند، ارتباط و هماهنگی هم حیاتی‌تر و هم چالش‌برانگیزتر می‌شود. نشریه هاروارد بیزنس ری ویو چند استراتژی آورده است تا اطمینان حاصل کنید که تیم ترکیبی شما برای موفقیت تنظیم شده است.

هنگام جمع‌آوری تیم پروژه خود، با در نظر گرفتن تدارکات شروع کنید. آیا کار، بیشتر مشارکتی خواهد بود یا مستقل؟ مجموعه‌ای از اعضای تیم را انتخاب کنید که بهترین موقعیت را برای کار در سبک غالب تیم دارند.

سپس شرایط و انتظارات را روشن کنید. هنگامی که یک تیم ترکیبی را اداره می‌کنید، ضروری است که در مورد اهداف پروژه، ضرب الاجل‌ها و محدودیت‌ها کاملاً واضح باشید. چه اطلاعاتی از طریق کدام کانال ارتباطی به اشتراک گذاشته می‌شود. چه چیزی یک جلسه همزمان را تضمین می‌کند. و چه چیزی تماس بعد از ساعت کاری را تضمین می‌کند. این هنجارها را در جایی مستند نگه دارید که به‌روزرسانی آن آسان است و مرتباً آن‌ها را بررسی کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که همه با پلتفرم‌ها، ابزارها و سیستم‌های دیجیتال مشابهی کار می‌کنند. در یک تیم ترکیبی، نرم افزار شما فضای کاری مشترک شماست. بر این نکته تاکید کنید و برای اعضایی که به آن نیاز دارند، آموزش‌هایی برگزار کنید، و به افراد فرصت دهید تا از ابزارهای انتخابی خود برای هر کاری که به طور مستقل انجام می‌دهند استفاده کنند.

در نهایت، از کار همزمان حداکثر استفاده را ببرید. به جای اینکه جلسات را به عنوان روش پیش فرض همکاری در نظر بگیرید، برای کار هیبریدی درست برنامه‌ریزی کنید. و برای اطمینان از اینکه آن درسته از اعضای تیم که از راه دور کار می‌کنند در مضیقه نیستند، از ابزارهایی مانند تخته‌های سفید دیجیتال استفاده کنید و فرآیندی را برای نوبت‌دهی اجرا کنید. و به یاد داشته باشید، لازم نیست همه در هر جلسه‌ای حاضر باشد - قدرت حضور یک به یک را دست کم نگیرید.

منبع: HBR

نویسنده: الکساندرا ساموئل

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار