۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
جزئیات توافق آتش‌بس جنگ غزه

دفتر نخست وزیر اسرائیل جزئیاتی از توافق آتش بس را اعلام کرد.

فردای اقتصاد: آنگونه که الجزیره گزارش داده است دفتر «بنیامین نتانیاهو»، جزییاتی از توافق آتش بس را اعلام کرد. براساس بیانیه دفتر نتانیاهو، کابینه به توافقی که آزادی برخی از اسرا در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داده است.

همچنین قرار است ۵۰ زن و کودک اسرائیلی ظرف ۴ روز آزاد شوند و در طی آن درگیری‌ها در غزه متوقف می‌شود. این توافق همچنین شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی شامل زنان و کودکان زیر ۱۹ سال است.

توافق آتش بس همچنین شامل ورود صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه بدون استثنا است. توافق شامل آتش‌بس از سوی دو طرف، توقف تمامی اقدامات نظامی «ارتش» در تمام مناطق نوار غزه و توقف حرکت خودروهای نظامی در غزه است.

گفته شده است که همه وزرای کابینه نتانیاهو به جز ۳ وزیر وابسته به حزب تندرور صهیونیسم مذهبی از این توافق حمایت کردند. از سوی دیگر، اختلافات در تل آویو بر سر آتش بس در جنگ غزه بالا گرفته است.

گفتن است که نتانیاهو با تأیید آزادی اسرا گفت که اسرا در چندین مرحله آزاد خواهند شد. نتانیاهو همچنین افزود که دولت اسرائیل شب گذشته با تصمیم سختی مواجه بود اما این تصمیمی درست بود، با این حال، جنگ ادامه دارد و تا تحقق تمامی اهدافمان به آن ادامه می‌دهیم، در عین حال بازگرداندن گروگان‌ها مأموریتی مقدس است و من به آن پایبندم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار