۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
مهاجرت سامانه یکپارچه بانکی بانک کارآفرین

سامانه یکپارچه بانکی بانک کارآفرین به صورت کامل به کر داتین مهاجرت کرد  تا تمامی کانال‌های دیجیتالی دسترسی بانک در «های‌بانک» یکپارچه شود.

به گزارش فردای اقتصاد معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در نشستی خبری گفت : پس از این مهاجرت ۱۸۰ سامانه جانبی و موازی این بانک به ۳ سامانه کاهش یافت.

علی اصغر تقوی افزود:  مهاجرت این مگاپروژه برای بانک کارآفرین در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در طی ۱۰ ماه انجام شد به طوری که از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغازو در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ هم‌زمان در داده‌های حوزه‌های منابع، مصارف و ارزی به انجام رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای جامعیت پلتفرم‌های دیجیتالی تلاش شد تا کار برای کاربران تسهیل شود ادامه داد : تا قبل از این مهاجرت مشتریان کارآفرین با  دو یا سه پلتفرم دیجیتالی کار می‌کردند در حالی که اکنون همه فعالیت‌ها و پنجره‌های ارائه خدمت در «های‌بانک» تجمیع شده است و سکوی دیجیتالی و کانال‌های متفاوت بانک تبدیل به یک کانال یکپارچه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این پروژه سامانه‌های موازی حذف و مهاجرت بدون مغایرت صورت گرفت گفت : از منظر سازمانی در این پروژه ۱۱ کارگروه اصلی مثل کنترل پروژه، آموزش، تعیین روش‌ها و ...از ابتدای پروژه همراه ما بودند.

تقوی اضافه کرد: یکی از اهداف ما در این پروژه کاهش پلتفرم‌ها و سامانه‌های موازی بود و برای  بهبود عملیاتی و تجهیز «های‌بانک»   و اتصال آن به خدمات بانکی از کر  ۱۲۱ سرویس گرفتیم و آن را توسعه دادیم. در زمینه گزارش‌ها نیز بهبود داشته‌ایم و از ۸۱۰ گزارش به ۱۵۰ گزارش رسیده‌ایم.

 معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین درباره برنامه‌های آینده با تاکید بر اینکه هدف ما استقرار بانکداری دیجیتال است و روی توسعه خدمات پلتفرم دیجیتالی بانک تمرکز کرده‌ایم گفت :در حقیقت «های‌بانک» نقطه آغاز نئوبانک کارآفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد : تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز از دیتاسنتر جدید بانک رونمایی خواهد شد و در سال آینده حمایت بیشتری از شرکت های دانش بنیان خواهیم کرد.

وی درباره نحوه عملکرد نئوبانک کارآفرین و همکاری‌های این بانک  با لندتک‌ها و فین‌تک‌ها  تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود در کر سابق نمی‌توانستیم خدمات دیجیتالی خود را گسترش دهیم، اما اکنون رویکرد ما «بانکداری به عنوان یک سرویس» است و به موضوع مشارکت( Corporate) با شرکت‌ها و فین‌تک‌ها توجه ویژه داریم.

تقوی دلیل تغییر کر قبلی بانک را تعلق آن به یک شرکت خارجی دانست که به دلیل تحریم‌ها امکان هیچ‌گونه توسعه روی آن فراهم نبود. وی اضافه کرد : در کر قبلی لایسنس توسعه‌پذیری نداشتیم و پلتفرم امکان به‌روزرسانی نداشت.

یادآوری می شود بانک کارآفرین در ابتدا از کر شرکت خدمات استفاده می‌کرد و با توسعه فعالیتها به کر خارجی "آفرین"مهاجرت کرد و حال این بانک مجدد کر خود را تغییر داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار