۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
قیمت انواع میوه‌های تابستانی

اسدالله کارگرگلشن آبادی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبز تهران، درباره ادعا کیفیت پایین میوه‌های میادین گفت: وقتی کیفیت پایین باشد، مسلماً قیمت‌ها کم به نظر می‌رسد. قیمت منصفانه زمانی است که کیفیت خوب باشد. قیمت پایین کیفیت را به شدت کاهش می‌دهد و به معنای ارزانی خوب نیست. کیفیت میوه در میادین اینگونه است که چندین مدل میوه را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

انتخاب: ارائه میوه در میادین شهرداری با کیفیت‌های مختلفی جریان دارد اما کیفیت پایین بخش قابل توجهی از این میوه‌ها، توجه شهروندان را به خود جلب کرده است. در این فصل نگرانی افزایش قیمت میوه نیز وجود دارد. از جمله میوه‌های تابستانی و بهاری که با قیمت‌های نجومی در بازار یافت می‌شوند.

اسدالله کارگرگلشن آبادی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبز تهران، درباره ادعا کیفیت پایین میوه‌های میادین به «انتخاب» گفت: وقتی کیفیت پایین باشد، مسلماً قیمت‌ها کم به نظر می‌رسد. قیمت منصفانه زمانی است که کیفیت خوب باشد. قیمت پایین کیفیت را به شدت کاهش می‌دهد و به معنای ارزانی خوب نیست. کیفیت میوه در میادین اینگونه است که چندین مدل میوه را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

وی در ادامه درباره نوسانات قیمتی میوه در یک ماه پیش رو بیان کرد: میوه فروش‌ها به زمان فعلی سیابهار می‌گویند. یعنی میوه زمستان تمام نشده و همان میوه‌ها را ارائه می‌کنیم. از این به بعد قیمت‌ها در تمامی میوه‌ها رو به کاهش می‌رود. بخش عمده میوه‌ها از جنوب هم به پایان است. کرج و ورامین و شهریار هم میوه‌هایشان به دست می‌رسد و هزینه حمل و نقل کمتری دارند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبز تهران درباره قیمت بالا برخی میوه‌ها اظهار داشت: میوه‌های مجلسی به مرور به انبوه می‌رسند و کاهش قیمت می‌گیرند. ماه گذشته گوجه سبز با کیفیت پایین اما گران فروخته می‌شد. در هفته اخیر ۸۰ درصد کاهش قیمت داشت. الان قیمت گوجه سبز از ۱۰۰ تومان تا ۳۰۰ است اما هفته‌های پیش ۱ میلیون و دویست هزار تومان بود. خوشبختانه الان کمبودی نداریم به انبوه شدن می‌رسیم.

کارگر درباره قیمت‌گذاری میوه گفت: قیمت‌گذاری میوه در هر فصل بر مبنای فاکتور خرید است. فروشندگان خرد هر مقداری که خرید کنند، حدوداً با ۸.۵ درصد سود، میوه را ارائه می‌کنند. این ۸.۵ درصد شامل کارگر و دورریز هم می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها