۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
خطیب نمازجمعه تهران: با شرایط ملت ایران کنار بیایید

خطیب موقت جمعه تهران گفت: مسئولان مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره نزدند و مسیر برای رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنند، به طرفین مذاکره می‌گویم وقتی که نیاز به توافق با ما دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و زیاده خواهی نکنید.

حاج علی اکبری در نماز جمعه این هفته تهران گفت: غیرت و حجاب از شعائر جامعه اسلامی است. برگزاری مراسم اهل بیت از اعظم شعائر دین است.

امام‌جمعه تهران بیان کرد: اگر نشانه‌های دین در ما زنده است از برکت اباعبدالله است. مجالس حسینی پر قدرت، قوی و سرشار از شعور و حماسه برگزار شود. در ماه محرم و صفر دُر و گوهرهای فراوانی در دسترس ما قرار می‌گیرند و محیط زیست ما را مانند بهار خرم می‌کنند.

وی افزود: اباعبدالله حسین در حماسه بزرگ خودش همراه با اصحاب و اهل بیت خودش همه کرامت‌های انسانی را ارتقاء داد. ایشان در آن حماسه حجت بالغه الهیه شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: کاری که امام‌حسین علیه السلام کرد، کاری منحصر به فرد بود. کاری که ایشان کرد با کلیدواژه‌هایی همچون صبر و استقامت دیده ‌می‌شود.

وی با بیان این‌که چیزی که شما را به مقصد می‌رساند استقامت است، عنوان کرد: هنگامی که چه فردی و چه اجتماعی قیام کردید سنت الهی به سراغ شما خواهد آمد . 

علی اکبری یادآور شد: تنها راه کامیابی صبر و استقامت است. محرم جامعه ما را محکم می‌کند.

خطیب این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم بیان کرد: اخیرا سامانه بارش زایی وارد کشور  شد و بارش های فراوانی در کشور داشتیم و در بسیاری از موارد سیل آسا بود و دشواری فراوانی پیش آورد ضمن شکر رحمت الهی به خانواده بازماندگان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: از ۴۱ نوع حادثه‌ای شناخته شده است ۳۹ حادثه را در کشور داریم. سیاست‌گذاری درست یکی از راه‌های اصلی است و سازوکار کشور در برخورد با سوانح و بلایا نیاز به بازنگری دارد.

حاج علی اکبری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه گفت: مقام معظم رهبری توصیه‌های سنگین به ائمه جمعه داشتند. ائمه جمعه باید وظیفه پدری برای گروه ‌ها، اقوام و جامعه داشته باشند.

وی گفت: در سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری توقع داریم از موفقیت‌های خودشان با مردم سخن بگویند و گزارش های صادقانه و بدون مبالغه و حتی ناکامی ها را با مردن در میان بگذارند.

مسئولان مسیر برای رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنند

حاج علی اکبری افزود: مسئولان محترم مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره نزدند و مسیر برای رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنند.

 خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: به طرف‌های مذاکرات می‌گویم ایران را امتحان نکنید، نیاز به مذاکره دارید بیایید.

وی افزود: دوستان مجدداً برای ادامه مذاکرات هسته‌ای عازم شده‌اند؛ امیدواریم با مقاومتی عاشورایی از منافع مردم در این عرصه نیز پاسداری کنند. به طرفین مذاکره می‌گویم وقتی که نیاز به توافق با ما دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و زیاده خواهی نکنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: اخیراً خبرهای شورانگیزی از راه اندازی چرخه هسته‌ای شنیدیم و از عزیزان متشکریم که با قوت از حقوق ملت در این زمینه ها دفاع می کنند.

وی ادامه داد: قانون راهبردی به خوبی در حال انجام است.

حاج علی اکبری با اشاره به تشییع پیکر شهدای حرم عنوان کرد: این هفته شاهد تشییع پنج شهید مدافع حرم در کشور بودیم از جمله این شهدا سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری است. این بزرگواران نمادهای غیرت و جوانمردی و ادامه راه نهضت اسلامی هستند. 

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها