۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
منتفعان اصلی بی قانونی رمزارزها

با رشد رمزارزها پروژه‌های کلاه‌برداری نیز روند صعودی به خود گرفتند و نبود قانون شفاف به رشد توکن‌های کلاه‌برداری دامن زده است.

فردای اقتصاد: با رشد فزاینده قیمت رمزارزها و افزایش توجهات به این بازار، پروژه‌های کلاه‌برداری نیز روند صعودی به خود گرفتند. در این بین، نبود قانون شفاف راه را برای پروژه‌های کلاهبردارانه و پانزی بازتر گذاشته است. در ایران نیز در چند سال اخیر پروژهای کلاهبرداری با استقبال مردم مواجه شده‌آند که دلایل مختلفی را می‌توان برای آن مطرح کرد. 

نبود آگاهی و دانش بسیاری از مردمی که به امید درآمد بالا وارد این فضا می‌شوند و  از سوی دیگر شرایط نامناسب اقتصادی و تورم افسارگسیخته و ثابت ماندن درآمدها باعث می‌شود شانس کلاهبرداران برای فریب مردم در کسب درآمدهای فوری و بالا از این طریق بسیار بالا رود. 

دکتر عباس آشتیانی، مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران در این خصوص به فردای اقتصاد گفت: عدم وجود قانون، مشکلاتی را در زمینه آموزش و نااطمینانی از گسترش کسب و کارها در حوزه رمزارز ایجاد کرده است و آموزش از طریق مجاری اتفاق می‌افتد که پاسخگویی نداشته و سنجش درستی نداشته و بعضا مردم را در مسیر پروژه‌های کلاه‌برداری قرار می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان حوزه رمزارزها معتقدند نبود قانون در این عرصه باعث بی اعتمادی به فعالیت‌های سالم در این فضا شده و از طرف دیگر مسیر را برای فعالان غیر قانونی و پروژه‌های کلاهبردارانه و پانزی باز گذاشته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار