معجزه "کیمیاگر" برای پائولو کوئیلو

داستان شکستی که به موفقیتی بزرگ انجامید
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
معجزه "کیمیاگر" برای پائولو کوئیلو

بیش از ۳۰ سال پیش کتابی با عنوان "کیمیاگر" منتشر شد که به ندرت کسی متوجه آن شد و اصلا مورد استقبال قرار نگرفت.

فردای اقتصاد: نویسنده کتاب «کیمیاگر» شخصی به نام پائولو کوئیلو بود . نخستین کتابفروشی که کتابش را قبول کرد به او گفت که بعد از انتشار، فقط یک نفر یک نسخه از آن را خرید. اما به همان اندازه که شنیدن در مورد این سرنوشت بد بود، کوئیلو به کار خود اطمینان داشت. او منتظر بود تا نتایج بهتری ظاهر شود، اما این اتفاق به کندی رخ داد زیرا شش ماه تا فروش نسخه بعدی گذشت. عجیب اینکه کسی که کتاب نخستش را خرید همان کسی بود که نسخه دوم نیز را خرید.

پس از آن سال نخست، ناشر تصمیم گرفت که این کتاب، یک شکست است و به قرار داد کوئیلو پایان داد. با این حال، خوشبختانه، کوئیلو از آن شکست اولیه انگیزه بیشتر گرفت. او تصمیم خود را گرفت که تسلیم نشود، و از این رو با یافتن ناشر دیگری، با شور و اشتیاق بیشتری هدف خود را دنبال کرد. در این شرایط، یافتن ناشر جدید کار آسانی نبود، زیرا او پس از رد شدن کتابش با جواب منفی دیگری مواجه شد. اما او سرانجام ناشر جدید را به دست آورد و با آن، در فرصت دیگری رویای خود را به تصویر کشید.

آن سوی شکست

از آن نقطه به بعد، رویاهای کوئیلو شروع به تحقق یافتن کردند. در ابتدا فقط سه هزار جلد از آن کتاب فروخته شد. اما فروش همچنان ادامه داشت، زیرا او سپس ده هزار و سپس ۱۰۰ هزار جلد فروخت و به همین ترتیب ادامه یافت. شانس کوئیلو هنوز تمام نشده است، زیرا فروش کتاب‌های او سال به سال افزایش می‌یابد و اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از «کیمیاگر» فروخته شده است. حتی شگفت‌آورتر این واقعیت است که او با احتساب همه آثارش، بیش از ۳۲۰ میلیون جلد کتاب فروخته است.

داستان پائولو کوئیلو نشان می‌دهد که اگر واقعاً چیزی دشوار و نشدنی را بخواهید، همه جهان واقعاً برای تحقق این رویا به شما کمک می‌کند.

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار