۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
سرمایه گذاران کدام بازار سود بیشتری در هفته سوم آبان گرفتند؟

در معاملات هفته سوم آبان‌ماه بیشترین بازدهی از آن بورس تهران با رشد ۱۰.۱۹ درصدی شاخص کل شد.

فردای اقتصاد: معاملات سومین هفته آبان ماه در حالی پایان یافت که شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۰.۱۹ درصدی همراه شد. رشدی که از هفته دوم تیرماه ۹۹ یعنی پیش از شروع ریزش قیمت‌ها در بازار سهام تاکنون مشاهده نشده بود و موجب شد تا در عرض یک هفته، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به دو کانال بالاتر صعود کند. به این ترتیب بورس با پشت سر گذاشتن دیگر رقبای خود، برنده بازی سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۲۰ آبان‌ماه شد.

پس از آن شاخص قیمت خودروی بورسان از رشدی ۴.۶ درصدی خبر داد. این شاخص، تغییرات قیمت سبدی از خودروهای داخلی و چینی پرطرفدار در کشور را نشان می‌دهد و با رشد ۴.۶ درصدی در هفته گذشته عنوان دومین بازاز پربازده در هفته سوم آبان را به خود اختصاص داده است.

دلار آزاد نیز معاملات هفتگی خود را با رشد ۰.۳ درصدی به پایان رساند و در زمره بازارهایی قرار گرفت که در هفته بازدهی مثبتی کسب کردند. اسکناس آمریکایی که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته وارد کانال ۳۵ هزار تومانی شده بود، روز دوشنبه خود را به مرز ۳۷ هزار تومانی شدن رساند. این روند صعودی اما دوامی نیافت و با عقب‌نشینی قیمت دلار از سقف تاریخی خود، بازدهی هفتگی این ارز به ۰.۳ درصد محدود شد.

نرخ هر قطعه سکه امامی اما پس از عبور از سقف دو ساله در هفته اخیر، این هفته ۰.۹ درصد عقب‌نشینی کرد. در بازار ارزهای دیجیتال بیت‌کوین که هفته را در کانال ۲۱ هزار دلاری آغاز کرده بود، روز چهارشنبه همزمان با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و البته به دلیل اختلاف میان دو صرافی بزرگ Binance و FTX به کانال ۱۵هزار دلاری سقوط کرد و هر چند در دو روز پایانی هفته کمی از این ریزش را جبران کرد اما در مجموع دادوستدهای هفتگی خود (تا زمان نگارش این گزارش) با ثبت افت ۱۸.۲ درصدی، بازنده‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری در هفته سوم آبان لقب گرفت.

در این خصوص بخوانید: رکورد ۲۸ ماهه رشد هفتگی بورس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار