۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
رایج ترین پول‌های جهان کدامند؟ + رتبه ریال ایران

آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد ریال ایران در مقایسه با ۱۶۶ ارز و پول ملی از ۱۰۹ ارز مثل دینار الجزایر، لک آلبانی، سوم ازبکستان و منات جمهوری آذربایجان رواج بیشتری در جهان دارد.

پایگاه تخصصی یورونت طی گزارشی اعلام کرد دلار آمریکا رایج‌ترین ارز در جهان محسوب می‌شود. بیش از ۴۷ درصد مبادلات در جهان با دلار آمریکا انجام می‌شود که این رقم بیشتر از هر ارز دیگر است.

یورو با سهم ۳۰٫۸۵درصدی در رتبه دوم و پوند انگلیس با اختصاص ۲۱٫۳۵ درصد از مبادلات مالی در جهان به خود در رتبه سومین ارز رایج جهان قرار گرفته‌اند.

روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، رند آفریقای جنوبی، دلار نیوزیلند، ین ژاپن و دلار سنگاپور نیز رتبه‌های چهارم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

میان ۱۶۶ پول ملی و ارز بین‌المللی که در این گزارش بررسی شده‌اند ریال ایران در جایگاه ۵۷ قرار گرفته است، بر این اساس، ریال ایران از ۱۰۹ ارز و پول ملی در جهان رایج‌تر است. سهم ریال ایران از کل مبادلات در جهان ۰٫۲۰۴ درصد برآورد شده است.

ریال ایران از پول ملی کشورهای در حال توسعه بسیاری رواج بیشتری دارد که از آن جمله عبارت‌اند از: نایرای نیجریه با سهم ۰٫۱۹۲درصدی، تاکای بنگلادش با سهم ۰٫۱۳۶درصدی، لک آلبانی با سهم ۰٫۱۲۷درصدی، روبل بلاروس با سهم ۰٫۱۰۹درصدی، سوم ازبکستان با سهم ۰٫۱۰۵درصدی، تنگه قزاقستان با سهم ۰٫۰۹۹درصدی دینار الجزایر با سهم ۰٫۰۷۴درصدی، و منات جمهوری آذربایجان با سهم ۰٫۰۰۳درصدی.

برخی پول‌های ملی که رواج بیشتری نسبت به ریال ایران دارند نیز عبارت‌اند از: یوان چین با سهم ۳٫۰۷۶درصدی از مبادلات جهان، رینگیت مالزی با سهم ۲٫۴۴۱درصدی، درهم امارات با سهم ۱٫۹۶۸درصدی، وون کره جنوبی با سهم ۱٫۸۳۸درصدی، لیر ترکیه با سهم ۱٫۱۸۴درصدی، دینار کویت با سهم ۰٫۹۸درصدی، روپیه اندونزی با سهم ۰٫۹۱۸درصدی، ریال عربستان با سهم ۰٫۶۹۹درصدی، روبل روسیه با سهم ۰٫۶۱۵درصدی، ریال عمان با سهم ۰.۳۸۲درصدی و کرون ایسلند با سهم ۰٫۲۵۶درصدی.

پول ملی افغانستان و صربستان نیز با سهم صفر در مبادلات مالی جهان در آخر این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

لیست رایج ترین پولهای جهان
لیست رایج ترین پولهای جهان
لیست رایج ترین پولهای جهان
لیست رایج ترین پولهای جهان

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها