چگونه با چالش تعدیل نیرو برخورد کنیم؟

اهمیت نگاه کارمندان باقی مانده به روش تعدیل نیرو
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
چگونه با چالش تعدیل نیرو برخورد کنیم؟

اخراج‌های پرتعداد در شرکت‌های متا و توییتر و کاهش برنامه‌ریزی‌شده پرسنل در دیزنی، نگرانی‌های مدیران میانی و مدیران ارشد و کارفرمایان در سراسر آمریکا را افزایش داده است که چگونه باید موج تعدیل نیروها و اخراج‌ها را مدیریت کنند.

فردای اقتصاد: نحوه برخورد یک شرکت با اخراج کارکنان می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آینده آن داشته باشد. با مدیریت ضعیف، کاهش نیروی کار می‌تواند به اعتبار یک شرکت آسیب برساند. اریک مک‌نولتی، معاون "ابتکار رهبری آمادگی ملی" در دانشگاه هاروارد، گفت: «مسلم است که شما نمی‌خواهید کسانی که به تازگی اخراج کرده‌اید، همه درباره این صحبت کنند که چقدر وحشتناک هستید.» کارمندان سابق می‌توانند مشتریان، شرکا یا همکاران آینده شرکت شما باشند. مک نالتی گفت: «شما ممکن است واقعاً بخواهید که این افراد برگردند یا بعداً زمانی که دوباره استخدام می‌کنید، افرادی را به شما معرفی کنند. بنابراین بی شک می‌خواهید آن شبکه افراد را در وضعیت خوبی برای خود نگه‌دارید.

رک و شفاف باشید

کارشناسان بر این باورند که هنگام اعلام اخراج، رهبران کسب و کارها باید به عنوان نخستین قدم ضروری، هم صریح و هم شفاف در مورد دلیل کاهش مشاغل و تأثیر آن‌ها صحبت کنند. مک نالتی، یکی از نویسندگان کتاب «تو هستی: بحران، تغییر و نحوه رهبری در زمانی که مهم‌تر است» گفت: «شفاف باشید، مراقب باشید و دلسوز باشید.» او افزود: "مطمئن شوید افراد متوجه می‌شوند که چرا این کار را انجام می‌دهید." موضوع مورد کسب‌وکارتان را برای آنها تشریح کنید و درباره آن مانند «شرایط معمول بازار» صحبت نکنید.» پل وولف، مشاور منابع انسانی و عضو هیات مدیره در PayScale، گفت که رهبران باید گزینه‌های دیگری را که مورد بررسی قرار داده‌اند، توضیح دهند و بگویند که امیدوارند دیگر مجبور به تصمیم‌گیری اینچنینی نشوند و درباره اینکه چگونه با کارکنان آسیب‌دیده رفتار خواهد شد توضیح دهند. او گفت: «من به شرکت‌هایی که از منابع خود محافظت می‌کنند احترام می‌گذارم، اما نحوه رفتار آنها با کارکنان آسیب‌دیده برای کارمندانی که هنوز در آنجا کار می‌کنند بسیار گویاست.» "این کارمندان مجرم نبودند و نباید با آنها بد رفتار شود."

با همدلی ارتباط برقرار کنید

جنیفر بنز، معاون ارشد بخش ارتباطات مزایای شرکت سگال بنز، می‌گوید که پیام‌های مربوط به اخراج پرسنل باید از سوی مدیران مستقیم که "در جلو و مرکز" این مواجهه هستند، ارسال شود نه بخش منابع انسانی یا مدیرکل. او گفت که رهبران باید "همدلی نشان دهند" و مراقب باشند "به جای دلسوزی نسبت به موقعیتی که برای نیروی کار خود ایجاد کرده‌اند"، بر احساسات خود تمرکز نکنند. ولف می‌گوید که مکالمات یک به یک برای بحث در مورد اخراج با تیم شما بهتر از جلسات گروهی است و برنامه‌ریزی تدارکاتی برای این ارتباط نیز مهم است. او گفت: "باید اطمینان حاصل کنید که دسترسی به سیستم و حذف از دایرکتوری‌ها قبل از اطلاع‌رسانی به کارکنان اتفاق نمی‌افتد." من به شرکت‌هایی که از منابع خود محافظت می‌کنند احترام می‌گذارم، اما نحوه برخورد آنها با کارکنان آسیب‌دیده برای کارمندانی که هنوز در آنجا کار می‌کنند، بسیار گویاست.»

مراقب نگرانی‌های کارکنان باقی‌مانده باشید

بنز گفت شرکت‌ها باید «تبیین کنند که این زمان بسیار دشواری برای افرادی است که در سازمان باقی می‌مانند». "مطمئن شوید که مدیران و رهبران سازمان برای کارکنان باقی مانده در دسترس هستند و می‌توانند درباره آینده بدون وعده‌های بی‌اساس، شفاف صحبت کنند. او افزود: «منابع حمایتی از پرسنل از جمله امکانات رسیدگی به سلامت روان را در سازمانتان تقویت کنید. کارکنان باقیمانده را در مورد تغییراتی که ممکن است با توجه به کاهش مشاغل لازم باشد، مطلع کنید. مک نالتی گفت: «درباره کارها اکنون که بخش بزرگی از سازمان را کاهش داده‌اید صحبت کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید تا حد امکان مؤثر عمل کنید.»

بنز گفت که مدیران کسب‌وکار باید در مورد آینده شفاف باشند و اطمینان حاصل کنند که هر قولی واقع‌بینانه است و با عمل همراه خواهد بود. رهبران چه چیزی نباید بگویند؟ مک نالتی در این باره گفت: «ما هرگز نباید بگوییم که با نفرات کمتر می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم. اگر می‌توانستید با نفرات کمتر کار بیشتری انجام دهید، باید قبلاً این کار را انجام می‌دادید.»

منبع: CNBC

نویسنده: شارون اپرسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha