۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
حذف یارانه نقدی نزدیک است؟

صحبت از زیرساخت‌هایی است که برای اجرای طرح کالابرگ هنوز آماده نیست. همین که آماده شود یارانه نقدی را حذف می‌کنند. طبق گفته خاندوزی شهریورماه درباره طرح کالابرگ تصمیم‌گیری خواهد شد.

سیداحسان خاندوزی امروز ۲۰ مردادماه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود : گزارش های مربوط به بخش فنی و مقدماتی که در برخی استان ها به شکل آزمایشی و پایلوت اجرا شده، قرار است در اوایل شهریورماه در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود و نقاط قوت و ضعف استخراج و انشاءالله بعد از آن درمورد اینکه در کل کشور به شکل فراگیر در همه استان ها به چه ترتیباتی اجرا شود، تصمیم گیری خواهد شد.

زمان توزیع کالابرگ الکترونیکی

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره توزیع کالابرگ الکترونیکی گفت: حکم مجلس این بود که دولت تا حد ممکن بتواند از ساز و کارهایی مثل کالابرگ الکترونیک در اجرای هدفمندی و مردمی کردن یارانه ها استفاده کند و گزارش هایی مربوط به بخش فنی و مقدماتی که در برخی استان ها به شکل آزمایشی و پایلوت اجرا شده، قرار است در اوایل شهریورماه در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود و نقاط قوت و ضعف استخراج و انشاءالله بعد از آن درمورد اینکه در کل کشور به شکل فراگیر در همه استان ها به چه ترتیباتی اجرا شود، تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی در بازار در سنوات اخیر اظهار کرد: در سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ نرخ تورم بالایی را شاهد بودیم که موجب فشار رفاهی بر خانوارها، مصرف کننده و مردم شد که برنامه ریزی و چشم انداز فعالیت سرمایه گذاری و تولید را کاملا دستخوش تغییر و تحولات کرده و باعث شده که ندانیم خود را برای چه قیمت و هزینه ای آماده کنیم.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت کارگشا نیست

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه مسئله تورم و کنترل قیمت ها در بازار در صدر و اولویت هدف گذاری های وزارت اقتصاد قرار گرفته است، افزود: این اولویت در ستاد اقتصادی دولت در کنار اهدافی مانند رونق تولید، کمک به تولید و ... نیازمند توجه ویژه ای است و بنا داریم از همه اهرم ها و ابزارهای لازم در سیاست پولی، مالی و بودجه ای و سایر ابزارها برای کنترل این مسئله حیاتی و کلیدی استفاده کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه این هدفگذاری اقتضائاتی دارد و ما به عنوان فعالان اقتصادی باید در جریان این هدفگیری دولت باشیم افزود: در این راستا، در ابتدا انضباط گیری دولت را در دستور کار قرار دادیم و در همین مسیر نیز سخت گیری‌ها را از دستگاه های دولتی آغاز کردیم. می دانستیم افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت کارگشا نیست اما ترجیح دادیم کسری بودجه زیادی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده است در این دولت عملکرد بانک ها منضبط شده تا منجر به کنترل نقدینگی شود، افزود: ناچار بودیم در همین راستا سیاست های کنترلی ویژه ای از سوی بانک مرکزی اعمال کنیم. سقفی برای ترازنامه بانک ها در هر ماه در نظر گرفته شده تا مجموعه نقدینگی کشور متورم نشود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها