۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
تداوم حمایت مالیاتی از صنایع آسیب‌دیده از کرونا

وزیر اقتصاد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای تامین مالی هزار شرکت دانش‌بنیان، استفاده از بهترین روش تامین مالی برای رشد و توسعه بهترین محصولات اقتصادی را ارزشمند خواند.

فردای اقتصاد: امروز  مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بانک مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در محل وزرات اقتصاد برگزار شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی در این مراسم با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد وظیفه تامین مالی دولت را بر عهده دارد، گفت: پشتیبانی از تامین مالی به معنای عام کلمه از دیگر وظایف وزارت اقتصاد است. از این رو در حوزه مالیات و سایر ابزارهای درآمدی تلاش کردیم تا بیشترین جذابیت را رای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم. اتفاقی که در قانون جهش دانش‌بنیان‌ها رخ داد یکی از نمونه‌هایی است که در سال جاری با همکاری معاونت علمی انجام شد.

وی افزود: با وجود عبور از شوک کرونا، بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور هنوز از رکود اقتصادی خارج شده‌اند. از این رو در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد شده تا حمایت مالیاتی لازم از این بخش‌ها صورت پذیرد. به طور قطع وقتی یک بخش واقعی اقتصاد با معافیت مالیاتی رونق می‌گیرد، برای دولت هم منافعی ایجاد خواهد کرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه باید با نگاه تسهیل و گشایش به شرکت‌های تولیدی به ویژه دانش‌بنیان‌ها بنگریم، گفت: بانک‌ها سهم زیادی در تامین مالی کشور دارند. این ویژگی ممتازی است که از بهترین روش تامین مالی (قرض‌الحسنه) برای رشد و توسعه بهترین محصولات اقتصادی (دانش‌بنیان) استفاده کنیم که از آن تحت عنوان ضرب ممتاز در ممتاز می‌توان یاد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار