۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
از تنهایی استراتژیک تا عمق استراتژیک

دکتر آرش رئیسی نژاد، نویسنده و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در بخش دوم گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» راهکارهایی در میانه «تنهایی استراتژیک» ایران ارائه و به تشریح مفهومی به نام «زندگی در شکاف» پرداخت.

فردای اقتصاد: دکتر آرش رییسی‌نژاد، نویسنده و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در بخش دوم گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» راهکارهایی در میانه «تنهایی استراتژیک» ایران ارائه و به تشریح مفهومی به نام «زندگی در شکاف» پرداخت. او این راهکارها را انعطاف‌پذیری و ائتلاف‌های تاکتیکی و مقطعی متناسب با زمان توصیف کرد.
رییسی نژاد تاکید کرد که نفوذ منطقه‌ای ایران باید در سفره مردم ترجمه شود تا امنیت پایدار شکل بگیرد. این استاد دانشگاه با تاکید بر وضعیت «تنهایی استراتژیک» ایران، عمق استراتژیک ایران را نه در ورای مرزهای آن که در داخل مرزهای کشور دانست و بر ضرورت پایداری وحدت در میان نخبگان و پذیرش کثرت‌زیست و اندیشه‌ورزی در جامعه ایرانی تاکید کرد.

بخش اول گفت‌وگو چرا ایران تنهاست؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حامد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    درود بر شما کیف کردم از این تحلیل های عمیق و علمی اینمه نخبه توی این مملکت داریم اون وقت ببین چه کسایی امور رو در دست دارند ای کاش میشد در کلاسهای این استادبا سواد با قدرت تحلیل بالا شرکت کرد و یادگرفت ، سپاس گزارم از این همه حرفهای با حساب و کتاب که گفتید
  • رضا NL ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    با تشکر از این برنامه خوب. من از معدود برنامه هایی ایرانی هست که لینک این برنامه را از دوستان دریافت کردم و با علاقه نگاه کردم. با نظرهای مطرح شده هم کاملا موافق هستم. امیدوارم در آینده برنامه های ارزنده دیگری با استادانی با سواد از جمله محمد فاضلی هم داشته باشید.
  • علیرضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    سلام ممنون بابت این گفتگو،لطفا با آقای رییسی نژاد ادامه بدید.
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    بادرود و سپاس ، بسیار روشنگر
  • مرتضی عنایتی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    سپاس از این برنامه که با موضوعات خاص و بدیع مدون شده برای بررسی وضع امروزه ما و ایرانِ‌ ما.. همچنین از دکتر آرش رئیسی نژاد بابت طرح مناسب مطالب و نگاه ویژه ای که دارند.