۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
چگونه در درخواست کمک بهتر عمل کنید؟

فردای اقتصاد: بی‌میلی به درخواست کمک در مواقعی که به آن نیاز داریم می‌تواند ما را در کار، بیش از اندازه گرفتار کند و در نهایت منجر به فرسودگی شغلی شود. خواه دلیل اجتناب شما از درخواست کمک، ترس از این باشد که به ظاهر نیازمند یا نالایق به نظر می‌رسید، خواه فقط دلیلش این باشد که به کمک دیگران اعتماد ندارید، چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در زمانی که واقعاً به کمک نیاز دارید، کمک بگیرید.

باورهای محدود کننده خود را شناسایی و باز کنید. از خود بپرسید: اگر کمک بخواهم، می‌ترسم چه اتفاقی بیفتد؟ این ترس‌ها احتمالاً احساسی هستند، نه عقلانی. به آنچه در زیربنای این باورها نهفته است، فکر کنید.

آزمایش‌های کوچک را امتحان کنید. تغییرات کوچکی در رفتار خود ایجاد کنید تا تأثیر آن را بر احساس خود و پاسخی که از دیگران دریافت می‌کنید، مشاهده کنید. این می‌تواند به همین سادگی باشد که بپرسید: "آیا می‌توانم پنج دقیقه با شما هم‌فکری کنم؟" یا "آیا مایلید به پیشنهاد مشتری من نگاهی بیندازید و بازخورد خود را با من در میان بگذارید؟"

راحت باشید. به همکاران مورد اعتماد خود اطلاع دهید که در حال تلاش هستید تا در درخواست کمک بهتر شوید. صادق بودن، انجام این کار را در زمان مناسب برای شما آسان‌تر می‌کند، همچنین باعث می‌شود که آنها بیشتر پذیرای این درخواست‌ها باشند، رفتار کمک‌طلبی شما را تقویت می‌کند و بی‌میلی شما را برای کمک گرفتن کاهش می‌دهد.

منبع: HBR

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار