۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
درخواست گوگل از بنیانگذارانش برای نجات این شرکت

شرکت گوگل که این روزها با یک رقیب جدی به نام ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI و  مایکروسافت روبه‌روست از بنیانگذارانش برای مقابله با این رقیب کمک خواسته است. 

فردای اقتصاد - شرکت گوگل که این روزها با یک رقیب جدی به نام ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI و  مایکروسافت روبه‌روست از بنیانگذارانش برای مقابله با این رقیب کمک خواسته است. 

ChatGPT یک سرویس چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند جایگزین جست و جو در گوگل شود موضوعی که به شدت مدیران گوگل را نگران کرده است. 

مدیرعامل مایکروسافت که اخیرا شرکتش ۱۰ میلیارد دلار در ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده در جریان یک مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد که به زودی این سرویس را در تمامی محصولات مایکروسافت به کار خواهد گرفت. 

ChatGPT که مشابه دستیارهای هوش مصنوعی مانند سیری اپل و کورتانا مایکروسافت است به دلیل پاسخ‌های دقیق به پرسشها بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که برخی از تحلیل گران معتقدند تا ده سال آینده گوگل به دلیل این رقیب به طور کل از بازار کنار خواهد رفت. 

چنین اتفاقی باعث شده گوگل که سالها به توسعه هوش مصنوعی شهرت داشت هسته اصلی کسب و کارش یعنی تبلیغات و جست و جو روی این سایت را در خطر ببیند. 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز مدیران شرکت آلفابت از دو بنیانگذار گوگل یعنی لری پیج و سرگئی برین خواسته‌اند تا در زمینه این موضوع به آنها کمک کند. 

ChatGPT کمتر از دو ماه است که رونمایی شده و هنوز در نسخه بتا و تحت وب است اما این محصول در همین جایگاه هم باعث نگرانی شدید گوگلی‌ها شده به طوری که ساندار پیچای مدیرعامل گوگل جلسه اضطراری در مورد استراتژی های هوش مصنوعی در این شرکت برگزار کرده است. 

سرگئی برین و لری پیج حدود سه سال است که هیچ وظایف اجرایی در آلفابت ندارند اما عضو هیات مدیره این شرکت و بزرگترین سهامداران آن هستند. 

دو بنیانگذار گوگل ماه گذشته جلسات متعددی در مورد بخش هوش مصنوعی گوگل برگزار کردند  و قرار دادن یک چت بات در موتور جست و جوی این شرکت از جمله خروجی‌های آن جلسات بوده است. 

به گفته ویک گاندوترا یک معاون ارشد سابق گوگل دو بنیانگذار شرکت همواره نسبت به هوش مصنوعی و توسعه آن در این شرکت پیگیر بوده‌اند. در سال ۲۰۰۸ که جی‌میل معرفی شد لری پیج از این بابت که نوشتن ایمیل به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد ابراز نارضایتی کرده بود. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار