۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
طغیانی: شورای رقابت وارد قیمت‌گذاری خودرو نخواهد شد

سال‌های گذشته در خصوص تعیین قیمت خودرو وزارت صمت تصمیم‌گیر بوده است اما در شرایط کنونی شورای رقابت باید متناسب با شرایط تصمیم بگیرد.

فردای اقتصاد: سهام شرکت سیمان اردستان هفته گذشته در بورس عرضه اولیه شد. این شرکت با توجه به موقعیت و دسترسی به سیستم حمل و نقل ریلی در بحث صادرات از مزیت نسبتا خوبی برخوردار است.

در بخش اول برنامه خط سود سه شنبه با حضور احمدرضا عمرانی‌فرد، مدیرعامل شرکت سیمان اردستان به بررسی آخرین وضعیت عملیاتی شرکت پرداخته شد.

عمرانی‌فرد معتقد بود: با وجود قطعی گاز در سال جاری، به واسطه تامین سوخت جایگزین (مازوت) ظرفیت تولید ما کاهش چندانی را تجربه نکرد؛ این نکته مهم را باید دانست بر خلاف تصور عموم استفاده از مازوت در صنعت سیمان آلودگی کمتری را نسبت به استفاده در بخش نیروگاهی دارد زیرا گوگرد و مواد آلاینده موجود جذب محصول می‌شود.

در بخش دوم برنامه همراه با محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز پیرامون مشکلات موجود در تولید آهن‌اسفنجی پرداخته شد.

تولید کنندگان آهن‌اسفنجی به واسطه اینکه انرژی‌برترین بخش زنجیره فولاد بوده و گاز مصرف می‌کنند با آغاز فصل زمستان دچار چالش‌های زیادی شدند.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز  در این خصوص گفت: تقریبا گاز اکثر بخش‌های تولید آهن اسفنجی از ماه گذشته به طور کامل قطع شده است و همین موضوع منجر به افزایش رقابت برای این محصول شد.

مصطفی پور در مورد آخرین وضعیت طرح‌های شرکت گفت: برای توسعه هم به سمت بالا دست و هم پایین دست در حال حرکت هستیم و همچنین در حال حاضر نام شرکت در لیست شرکت‌های در شرف عرضه در بورس قرار دارد.

در بخش انتهایی برنامه با حضور مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای رقابت پیرامون نامه منتشر شده در روز قبل بحث و گفتگو شد.

مهدی طغیانی گفت: سال‌های گذشته تصمیم‌گیر در خصوص تعیین قیمت خودرو وزارت صمت تصمیم‌گیر بوده است اما در شرایط کنونی شورای رقابت باید متناسب با شرایط تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: عملکرد چند ماه اخیر در بورس کالا از لحاظ شفافیت بسیار قابل قبول بوده است و باعث شده بازار پیش‌بینی پذیرتر شود.

عضو شورای رقابت افزود: شورا وارد تصمیم‌گیری در حوزه خودرو شده است اما تصمیم‌گیری باید به گونه‌ای باشد که حقوق سهامدار و مردم در آن لحاظ شود، در گذشته شیوه قرعه‌کشی قابل قبول نبوده و باعث ایجاد رانت شده است.

در نهایت رویکرد شورا این است که وارد قیمت‌گذاری‌ حتی در قیمت پایه نیز نشود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار