۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
استیبل کوین‌ها با دلار  وداع می‌کنند؟

صنعت کریپتو احتمالاً در آینده به سمت استفاده از استیبل کوین‌های مبتنی بر یورو، ین یا دلار سنگاپور حرکت خواهد کرد و اتکای خود به استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار ایالات متحده را کاهش خواهد داد.

فردای اقتصاد: یکی از علت‌های ریزش شدید بیت کوین در سال ۲۰۲۲، فروپاشی استیبل کوین ترا و توکن لونا بود. به نظر می‌رسد بازار کریپتوکارنسی از جانب استبل کوین‌ها ممکن است متحمل ضررهای مختلفی شود. شک و شبهه در مورد پشتوانه بزرگترین و مطرح‌ترین استیبل کوین، تتر، در سال گذشته در سطح بالایی قرار داشت. هرچند تتر در برطرف کردن اتهامات و شفاف سازی تا حد زیادی موفق بود اما همچنان استیبل کوین‌ها می‌توانند یکی از ریسک‌های بازار محسوب شوند.
در هفته گذشته SEC بر روی استیبل کوین BUSD دست گذاشت و از شرکت سازنده آن Paxos شکایت کرد، به طوری که این شرکت اعلام کرد تا چند ماه آینده فعالیت این استیبل کوین را متوقف کرده و دیگر عرضه نخواهد کرد. این خبر باعث خروج یک میلیارد دلار سرمایه از صرافی بایننس شد.

به تازگی چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، که به عنوان «CZ» نیز شناخته می‌شود، گفته است که صنعت کریپتو احتمالاً در آینده به سمت استفاده از استیبل کوین‌های مبتنی بر یورو، ین یا دلار سنگاپور حرکت خواهد کرد و اتکای خود به استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار ایالات متحده را کاهش خواهد داد.

او این بیانیه را در توییتر در ۱۴ فوریه در پاسخ به سوالی در مورد استفاده صنعت کریپتو از طلا به عنوان معیار ارزش یا همان پشتوانه، به جای دلار آمریکا ارائه کرد. همچنین موافق بود که استفاده از طلا منطقی است.

با این حال گفت که اکثر مردم هنوز برای خرید و فروش از ارزهای فیات استفاده می‌کنند. به همین دلیل، اکثر مردم بازده سرمایه‌گذاری خود را به دلار محاسبه می‌کنند، به همین دلیل است که استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار آمریکا هنوز مهم هستند.

مدیرعامل بایننس عقیده دارد که اقدامات اخیر دولت ایالات متحده علیه استیبل کوین‌های مبتنی دلار آمریکا احتمالاً صنعت کریپتو جهانی را به تکیه بر سایر ارزها مانند یورو، ین و دلار سنگاپور برای حمایت از استیبل کوین‌ها سوق خواهد داد.

ژائو گفت که استیبل کوین‌های الگوریتمی نیز ممکن است نقش بیشتری در اکوسیستم ارزهای دیجیتال در آینده ایفا کنند. با این حال، او هشدار داد که استیبل کوین‌های الگوریتمی «ذاتاً خطراتی دارند» که استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات فاقد آن هستند. از نظر CZ، این خطرات باید به طور شفاف برای کاربران توضیح داد شود و همچنین ذخایر استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات نیز باید افشا شود. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با توجه به اتفاقات در حال وقوع تصمیمات بهتری بگیرند و انتخاب کنند کدام استیبل کوین را می‌خواهند نگه دارند یا استفاده کنند.

اظهارات CZ تنها یک روز پس از آن منتشر شد که SEC استیبل کوین بایننس USD (BUSD) مبتنی بر دلار آمریکا را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده تحت قوانین ایالات متحده متهم کرد. در گذشته ریپل تحت تاثیر اتهامی مشابه سقوط سنگینی را تجربه کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار