۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
چه کسانی باید به اتاق بازرگانی راه یابند؟

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «فردای اقتصاد»، ویژگی افرادی که باید به عنوان بازیگران اصلی در دور دهم هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایفای نقش کنند را بررسی کرد.

فردای اقتصاد: چه کسانی باید به اتاق بازرگانی راه یابند؟ پاسخ به این سوال را در گفتگوی «فردای اقتصاد» با علیرضا کلاهی صمدی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران و در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور (۲۰اسفند) بررسی کردیم.

به اعتقاد کلاهی صمدی، افرادی باید به اتاق بازرگانی راه یابند که نقطه ضعفی (از جمله بدهی بانکی کلان، سوء‌استفاده از منابع ارزی و...) نداشته باشند. وی ادامه داد: اصولا یکی از نقطه ضعف‌های اتاق بازرگانی این بوده که افرادی خودشان را در هیات نمایندگان برجسته کردند که دنبال کسب شهرت بودند و لیدرهای صنعتی و شرکت‌های بزرگ ما خیلی رغبتی به عضویت نداشتند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: اتاق باید فضایی فراهم کند که لیدرهای اقتصادی را جذب کند. در حال حاضر، وزن کسب‌وکارها در اتاق بازرگانی و وزن افراد در تحلیل‌های اقتصادی مساوی نیست. باید صاحبان کسب‌وکارهای موفق وارد اتاق شوند؛ اگر نسخه‌ای برای مسائل حوزه کسب‌وکار ارائه می‌شود، باید ثابت شود که این نسخه‌ها جای دیگری جواب داده است و صاحبان کسب‌وکارهای موفق، دانش نسخه پیچی اقتصادی را بیاورند.

به گفته کلاهی صمدی، اتاق منابع گسترده‌ای (منابع انسانی، بودجه، جایگاه قانونی در ۱۳۶ شورا و نهاد قانونی کشور) در اختیار دارد که باید به درستی از آنها بهره‌برداری کند.

اخبار مرتبط:

شاخص‌های اتاق بازرگانی مطلوب

خطاهای توسعه صنعتی در ایران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار