۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
چگونه واکنش رئیس نسبت به استعفایتان را مدیریت کنید

فردای اقتصاد: اگر بخواهید به رییستان بگویید که قصد دارید استعفا دهید و از کار خود دست بکشید، کاری بسیار سخت در پیش خواهید داشت. گر چه به سختی می‌توان  واکنش آنها در لحظه را پیش‌بینی کرد، اما باید برای مدیریت واکنش رییستان برنامه‌ای داشته باشید. نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو چند سناریوی رایج و نحوه آماده شدن برای آنها را مورد بررسی قرار داده است.

اگر رییستان عصبانی شود. عصبانیت اغلب یک واکنش استرس موقت است و با کمی زمان، رئیس شما احتمالاً آرام می‌شود. مهربان باشید و به او فضایی بدهید تا تحولات جدید را پردازش کند. می‌توان گفت: «می‌دانم که این واکنش شما ناشی از تعجب است. می‌خواهم بدانید که چقدر از حمایت و تشویق شما در این شغل سپاسگزارم.»

اگر از کارفرمای آینده شما انتقاد کند. با او بحث نکنید در عوض، تصمیم خود را تکرار کنید. می‌توانید بگویید: «من واقعاً از نگرانی شما قدردانی می‌کنم. من تصمیم گرفتم که این بهترین مسیر برای من است و از این تصمیم احساس خوبی دارم، اما از شما متشکرم.

اگر او سعی می‌کند شرم یا احساس گناه شما را برانگیخته کند. به او اطمینان دهید که به آسان‌ترین حالت ممکن انتقال مسئولیت به فردی دیگر کمک خواهید کرد. همچنین ممکن است تأکید کنید که این تصمیم برای شما آسان نبود. می‌توانید بگویید: "من می‌دانم که چقدر از من حمایت کرده‌اید." این تصمیم آسانی نبود، اما من واقعاً احساس می‌کنم که زمان مناسبی برای ادامه کار است و همیشه از کار مشترکمان سپاسگزار خواهم بود.»

اگر پیشنهاد متقابل بدهد. از قبل بدانید که آیا این چیزی است که می‌خواهید بار دیگر به آن فکر کنید؟ آیا قطعاً می‌خواهید به فصل بعدی زندگی شغلی خود بروید؟ یا پیشنهاد افزایش حقوق یا عنوان‌جدید باعث خواهد شد در این مورد تجدید نظر کنید؟ اگر مورد اول درست است، می‌توانید بگویید: «من واقعاً از شما متشکرم. من به این موضوع فکر کرده‌ام و مطمئن هستم که رفتن، قدم درستی برای زندگی من است.» اگر مورد دوم درست است، در مورد شرایط جدیدی که شما را برای ماندن آماده می‌کند، گفتگو کنید.

منبع: HBR

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha