۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن رزومه

فردای اقتصاد: آیا کار درستی است که از چت جی‌پی‌تی بخواهید برای شما رزومه بنویسد؟ گرچه که این فناوری برای تهیه چنین مدرک مهمی برای شما به اندازه کافی پیشرفته نیست، اما می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه استفاده درست از هوش مصنوعی در تهیه رزومه شما را تشریح کرده است.

 با نوشتن یک متن ساده توسط چت جی پی تی شروع کنید، متنی که نقش‌ها و دستاوردهای گذشته و همچنین شغلی را که برای آن درخواست می‌دهید توضیح دهد. با این کار یک پیش‌نویس‌ اولیه (خیلی خام) بدست می‌آورید که می‌توانید آن را ویرایش کنید و نکاتی را به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد، این پیش‌نویس را برای چک کردن بی‌دقتی‌های احتمالی بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که هوش مصنوعی بر اساس ورودی‌های شما چند فرض نادرست داشته باشد. آن اطلاعات را به صورت دستی بردارید یا برای دقت بیشتر، ویرایش کنید. سپس، نوع استفاده از کلمات را طوری تنظیم کنید که رزومه شما برآمده از خود شما باشد. هدف نهایی در اینجا این نیست که حساسیت‌های شما با چت جی‌پی‌تی جایگزین شود. بلکه هدف، سرعت بخشیدن به تلاش‌ شماست. چت جی‌پی‌تی را به عنوان یک همکار در نظر بگیرید—شاید همه داده‌ها را نداشته باشد، اما می‌تواند با ارائه ایده‌ها و نقطه‌ای برای شروع به شما کمک کند. در نهایت، از یک دوست باتجربه یا یک مربی بخواهید که پس از ویرایش رزومه شما با کمک هوش مصنوعی، آن را بررسی کند. بازبینی چنین رزومه­ای برای بار دوم توسط یک انسان احتمال هرگونه مشکلی را برطرف می‌کند.

منبع: HBR

نویسنده: راب ویلسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha