۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
ترکیه یک رکورد جهانی را شکست

فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز جهان در یک روز را شکست

تسنیم به نقل از راشاتودی: سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) اعلام کرد که تعداد پروازهای انجام‌شده توسط فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به ۱۶۸۴ پرواز رسید که رکورد ۱۶۲۴ پرواز فرودگاه فرانکفورت در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹ را شکست.

سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد پروازهای انجام‌شده توسط فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به ۱۶۸۴ پرواز رسید که رکورد ۱۶۲۴ پرواز فرودگاه فرانکفورت در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹ را شکست.

به‌گفته این سازمان نظارتی، فرودگاه استانبول که در زمان حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا محسوب می‌شود، شاهد افزایش ۱۲درصدی ترافیک روزانه خود بود چرا که هواداران فوتبال پس از حضور در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ در استانبول به خانه بازمی‌گشتند.

یوروکنترل همچنین افزایش پروازهای روزانه در شهرهای فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد. ترافیک فرودگاه مالپنسای میلان، بزرگترین فرودگاه بین‌المللی در شمال ایتالیا، نسبت به هفته قبل ۵۴ درصد شاهد افزایش بود، در عین حال، فرودگاه منچستر شاهد افزایش نسبتاً اندکی ۵درصدی در ترافیک روزانه خود بود.

طبق گفته این سازمان، سه رکورد قبلی ورود و خروج روزانه در یک فرودگاه اروپایی همگی به‌سرعت در سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری ثبت شدند.

در گزارش یوروکنترل آمده است: رکورد قبلی در اختیار فرودگاه فرانکفورت بود و در کمتر از یک ماه از فرودگاه شارل دوگل پاریس (با ۱۶۱۲ پرواز روزانه در ۲۶ اوت ۲۰۱۹) پیشی گرفت که این فرودگاه نیز جایگزین فرودگاه باراخاس مادرید شده بود (با ۱۶۰۰ پرواز روزانه در ۲ ژوئن ۲۰۱۹).

فرودگاه جدید استانبول که چهار سال و نیم پیش افتتاح شد، بزرگ‌تر از دو فرودگاه بین‌المللی دیگر است که به این شهر خدمات می‌دهند.

این فرودگاه جایگزین فرودگاه قدیمی آتاتورک شد و به یک مرکز هوایی مدرن شلوغ تبدیل شده است که اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند.

این هاب به‌عنوان پایگاه عملیات هواپیمایی "ترکیش ایرلاینز" عمل می‌کند. در ۶ می، این فرودگاه اعلام کرد که به بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها