۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
هجوم خارجی‌ها برای گرفتن این شغل خوب در ایران؟

هفت هزار دانشجوی خارجی اکنون در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند

باشگاه خبرنگاران: دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ساری، با بیان اینکه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مناسب است، گفت: بین‌المللی‌سازی به معنای پذیرش دانشجوی خارجی نیست و فراتر از این تصور است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: برای ورود به حوزه بین‌الملل باید آموزش‌ها نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.

دکتر باقری فرد ادامه داد: همه دانشگاه‌ها باید دیپلماسی علمی را بدانند و نیاز به افرادی داریم که در این حوزه متخصص باشند.

او با بیان اینکه یکی از ابزارهای استاندارد سازی، اعتباربخشی است گفت: بدنبال اعتباربخشی موسسه‌ای هستیم تا این استاندارد را از یک مرکز بین‌المللی دریافت کنیم و دانشجویان خارجی قطعا در انتخاب به این گزینه و تاییدیه بین‌المللی توجه می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هدف از بین‌المللی‌سازی صرفا درآمدزایی و کسب کارهای فرهنگی نیست بلکه هدف اصلی ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.

دکتر باقری فرد با بیان اینکه این توانمندسازی از مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌گذرد ادامه داد: کشورهای زیادی در عرصه بین‌المللی داعیه آموزش دارند و ما نیز باید از ظرفیت‌های مختلف هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌ها بهره ببریم تا در این حوزه ورود کنیم

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین‌المللی‌سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود و دانشجویان خارجی را به یک ظرفیت برای استفاده در کشور تبدیل کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به حضور بیش از ۷ هزار دانشجوی خارجی در کشور، خواستار تداوم و استمرار برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی‌سازی در سایر دانشگاه‌های کلان کشور و توجه به رشد و ارتقای کیفیت آموزشی شد.

تحصیل ۲۷ هزار دانشجو در ۶ دانشگاه کلان منطقه

دکتر خسرو قاسم‌پوری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۳۸۹ رشته در ۶ دانشگاه کلان منطقه تدریس می‌شود، گفت: دو هزار و ۱۱۶ استاد و ۲۷ هزار و ۳۹۲ دانشجو در این ۶ دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

او افزود: فعالیت بین‌المللی این ۶ دانشگاه از لحاظ پذیرش دانشجو خارجی از سال ۹۳ آغاز شد و اکنون ۶۲۹ دانشجوی خارجی در این دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

دکتر خسرو قاسم‌پوری با اشاره به حضور ۲۶۹ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ادامه داد: در مازندران پذیرش دانشجوی خارجی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است که اکنون تعداد آنان به ۴۶ نفر رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در راستای بین‌المللی‌سازی تفاهمنامه‌های متعددی از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه با کشورهای همسایه منعقد شده است که گام مثبتی در این حوزه قلمداد می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha