۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
سد دولت بر سر مسیر صعودی بورس

در بخش اول برنامه بورسان امروز همراه با آرمین عبدی، مدیر سبد سبدگردان کاریزما به بررسی شرایط این روزهای بورس تهران پرداختیم.

فردای اقتصاد: عبدی در ابتدای صحبت‌های خود در رابطه با روند مثبت بورس تهران در دو روز گذشته عنوان کرد که این رنگ سبز نمی‌تواند به طور کامل نشان دهنده برگشت بازار به مدار صعودی باشد و روند ارزش معاملات به خوبی نشان می‌دهد که بازار سهام شرایطی رکودی دارد و فعالان بورس تهران با نگاه احتیاط به بازار می‌نگرند. عبدی در ادامه عنوان کرد که شرایط این روزها بهترین فرصت برای اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری است و بهتر است که سهامداران به جای تمرکز بر شرکت‌ها و صنایعی که دولت آن‌ها را کنترل یا به سود آن‌ها دست درازی می‌کند، به سمت صنایع کوچکتری حرکت کنند که ردپای کنترل‌گری دولت در آن‌ها کمتر دیده می‌شود. او همچنین افزود که البته اتفاق اخیر در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نشان داد که دولت کنونی حاضر است برای جبران کسری بودجه خود از هر چیزی بگذرد و حتی قانونی که خود وضع کرده است را زیر پا بگذارد تا به اهدافش برسد بنابراین طبیعی است که سهامداران دیگر صنایع نیز نگران باشند که شاید روزی دولت دست خود را بر شرکت‌های آنان هم بگذارد. عبدی در بخشی از این گفتگو به بررسی اهمیت به روز بودن در بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد که آگاهی از خبرها و تحولات اثرگذار بر روند بازار و سودآوری شرکت‌ها بسیار مهم است اما نباید با عجله و بدون تحلیل به این موارد واکنش داد زیرا باعث می‌شود که هیجان منفی در بازار افزایش یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    درود بر شرفت اگر دولت قیمت دستوری را بر دارد ودست اندازی نکند والا بورس رشد خود راه خواهد کرد ولی نمی‌گذارند نمی دانم از جان ما چه میخوان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار